FRAMTIDENS SAMSKAPANDE NÄTVERK

People Insight Lab

Om People Insight Lab

Aldrig förr har HR:s frågor varit viktigare. Vi sitter ofta för oss själva och funderar på hur vi kan lösa samma typer av frågor. Det vill vi ändra på!

People Insight Lab är en ny form av lärande nätverk i projektform där du får chansen att, tillsammans med andra medlemmar i Sveriges HR Förening, hitta lösningar på några av vår tids stora utmaningar och möjligheter. Till er hjälp finns material (rapporter, statistik och presentationer) samt tankeledande partners som delar med sig av sina insikter. Med ditt aktiva deltagande får du därmed chansen att utveckla nya insikter, erfarenheter och driva förändringen mot en bättre framtid. De slutsatser som arbetet leder fram till kommer att sammanfattas i ett white paper/rapport som sedan publiceras av Sveriges HR Förening.

Nyhet! Nu kan du anmäla dig till ett nytt ämne inom People Insight Lab (start 9 november 2021): Inkludering, mångfald och tillhörighet.

Som deltagare i People Insight Lab får du:

• Vara med, diskutera och utforska de svåra frågorna som alla ställer sig.
  • Påverka vår profession genom nya rekommendationer och insikter.
  • Under arbetets gång testa lösningar och hypoteser i din egen organisation.
  • Vara en del av ett aktivt nätverk på max tio personer.
  • Delta i givande nätverksträffar som leder till nya insikter och praktiska lösningar.
  • Tillgång till material som rapporter, statistik, tips, verktyg och presentationer på det ämne ni utforskar i nätverksgruppen.
  • Ta del av relevanta insikter som en kunnig partner inom området delar med sig av.
  • Ditt namn publicerat i ett white paper med de slutsatser som arbetet leder fram till, publicerat av Sveriges HR Förening.

Upplägg:

• People Insight Lab utforskar olika ämnen och aktuella frågeställningar – du anmäler dig till det ämne du är intresserad av att utforska
  • Aktiva nätverksdeltagare – max 10 personer i varje People Insight Lab för ett nära samarbete
  • Fyra digitala workshops
  • Mellan träffarna sker samarbetet i nätverksgruppens egen Slack-kanal
  • Nätverkgruppen har stöd av en kunnig partner inom ämnet
  • Ni kommer ha möjlighet att ställa frågor till alla medlemmar i Sveriges HR Förening genom en enkätundersökning

Aktuella People Insight Labs:

Hälsa

Inkludering, mångfald och tillhörighet

Vi är inne i en stor omställning som många kallar den fjärde industriella revolutionen. Många upplever att det är svårt att attrahera den kompetens man behöver nu och framåt.

Kompetens kommer i olika form.  Vi behöver hitta och attrahera kompetens och potential bortom mallen och vi behöver flera perspektiv för att vara innovativa och lösa alltmer komplexa problem. Det här betyder att vi behöver hitta ett inkluderande arbetssätt där allas kompetens kommer till sin rätt. Arbetet med mångfald kräver olika angreppssätt och perspektiv för att lyckas. Men hur får man in frågorna på såväl strategisk som på operativ och daglig nivå? Och hur påverkar det vi gör och inte gör samt vad vi säger och inte säger dessa viktiga frågor?

Nätverksgruppen som du anmäler dig till kommer bestå av max tio personer som brinner för att belysa olika perspektiv och hitta nya insikter i ämnet. Ni kommer tillsammans att djupdyka i frågan och få ett grepp om hur organisationer ska ta sig mot målet – en organisation med mångfald, med en kultur som man känner tillhörighet till och är inkluderande. De insikter och praktiska lösningar nätverket kommer fram till blir en del av en rapport som släpps under våren 2022.

Ämnen ni diskuterar:

• Mångfald – vad ska man tänka på?
  • Inkludering – varför är det viktigt?
  • Kultur som bidrar till en känsla av tillhörighet
  • Utförande isin egen organisation

Målgrupp
Om du brinner för ämnet har du hittat rätt.

People Insight Lab partner:

Digitalt - delta där du är

People Insight Labs är ett digitalt nätverk vilket gör att du kan delta oavsett vart du befinner dig. Vi använder oss av Zoom för våra digitala träffar och Slack som kommunikationsverktyg.

För vem?

Du behöver inte ha några specifika kvalifikationer, utan ditt intresse och din nyfikenhet för ditt valda ämnesområde är det primära. Det är viktigt att du är en aktiv deltagare.

Du behöver vara medlem i Sveriges HR Förening för att kunna delta. Är du inte medlem än? Just nu får du som ny medlem 20 % rabatt på ditt medlemskap under första året när du blir medlem och anmäler dig till People Insight Labs. Hör av dig till oss så hjälper vi dig.

Kostnad

Pris: 2 390* för HR BAS-medlemmar
och 2 090
* för HR PRO-medlemmar
*Pris exkl moms. Du behöver vara medlem i Sveriges HR Förening för att kunna anmäla dig.

People Insight Lab: Hälsa – Inkludering, mångfald och tillhörighet

Start: 9 november 2021
Slut: januari 2022
Datum:
workshop 1: 9 november (14-15:30), workshop 2: 16 november (14-15:30), workshop 3: 30 november (14:00-16:00), workshop 4: 20 januari (14:00-16:00)

Bli medlem

Vill du anmäla dig till People Insight Lab men är ännu inte medlem i Sveriges HR Förening? Här kan du läsa mer om våra medlemskap och bli medlem.

Bli medlem

Bli medlem idag och få 20% på ditt medlemskapet första året när du anmäler dig till People Insight Labs. Erbjudandet gäller nya medlemmar.

Vill du bli kontaktad av oss angående People Insight Labs?

Fyll i dina uppgifter här så kontaktar vi dig.

Vill du bli kontaktad av oss angående People Insight Labs?

Fyll i dina uppgifter här så kontaktar vi dig.