Student

Bli studentmedlem i HR-föreningen, vässa dina People-skills och få ett försprång i din kommande yrkeskarriär.

Studentmedlemskap

Ett försprång i karriären efter studierna

Som studentmedlem i HR-föreningen får du en möjlighet att tidigt bygga en nära relation till arbetsmarknaden genom vårt stora nätverk. Du får ad-skilling via webinar, poddar och lokala event. Du får även en gratis digital biljett till Sveriges största HR-event – HR-dagarna! Genom ditt medlemskap, som är gratis under hela tid studietid, håller du dig uppdaterad om den just nu enormt snabba utvecklingen inom People-området både i Sverige och internationellt. Idag är vi 5 000 medlemmar som brinner för att människor ska må bra och bidra till bättre verksamheter. Du som studerar på minst 75% kan vara studentmedlem hos oss. Varmt välkommen till HR-föreningen du också.

Bli studentmedlem

Det här ingår i medlemskapet

Vässa dina people-skills. I gott sällskap.

Som studentmedlem i HR-föreningen får du en möjlighet att tidigt bygga en nära relation till HR/people-professionen genom vårt stora community och insikter i dagens HR-Sverige. Genom våra webinar, community forums, event, lokala träffar och vårt magasin HR People håller du koll på de senaste trendspaningarna och tar del av hur det är att vara HR i praktiken. Dessutom får du delta gratis digitalt på HR-dagarna, Sveriges största event för HR/people!

Stort community (5000+)

Kompetensutveckling

Nätverka med andra

Webinar & Community forums

Medlemsexklusiva aktiviteter

Magasinet HR People

Gratis digital biljett till HR-dagarna

Kostnadsfritt

Studentmedlemskapet är kostnadsfritt under din studietid.

Så tycker studenterna själva

Genom HR-föreningen får jag värdefulla insikter från branschen, som breddar och berikar min utbildning. Poddarna “Fråga Forskaren” och “Hej HR!” hänger med mig på promenaden, och det finns alltid intressanta webinar att anmäla sig till.

Laura Reyes

Uppsala universitet

Mitt medlemskap och engagemang i HR-föreningen har gett mig många bra kontakter och en bättre inblick i vad det innebär att arbeta med HR i praktiken.

Emil Nikula

Uppsala universitet

Ett medlemsskap ger dig som student en nutidsorientering i HR-branschen och en unik möjlighet att möta näringslivet redan under studierna. Du får bland annat den senaste HR-relaterade forskningen, värdefulla föreläsningar och ett nätverk med personer som innehar lång yrkeserfarenhet!

Amanda Odenstam

Göteborgs universitet

Laura Reyes

För en people-driven utveckling

5k+

Nöjda medlemmar

Så många nöjda medlemmar har vi, och växer fortfarande. Ett stort community helt enkelt.

30+

Event om året

Events om året, och fler blir det. Vi höjer kompetensen inom HR genom webinar, träffar och utbildningar.

302+

Orter finns vi på

Våra medlemmar finns från norr till söder och tvärs över.

För människorna bakom människorna

Vi samlar människorna bakom människorna i Sveriges arbetsliv. Vi finns i offentlig sektor och i företag. Vi som är proffs på att ta tillvara människors intressen och skapa förutsättningar som får folk att utvecklas och må bra så att verksamheterna går bra. Oavsett om det innebär ökad effektivitet, innovationskraft, lönsamhet eller stärkt arbetsgivarvarumärke. Varmt välkommen till HR-föreningen. Och du, bjud gärna med dina people.