Nätverk:Linköping

HR Tech

Nätverket HR Tech kan sammanfattas som en liten grupp med passionerade teknikentusiaster som är engagerade i att utforska och implementera innovativa teknologiska lösningar. Detta för att möta framtidens HR-utmaningar och forma arbetsplatser där människor och teknik samverkar för ökat välmående och produktivitet.

Dela tankar och erfarenheter av HR tech

Träffa andra i Linköping med omnejd

Om nätverket

HR Tech, eller Human Resources Technology, avser användningen av mjukvara, system och digitala plattformar för att underlätta och effektivisera processer och arbetsuppgifter relaterade till personalhantering inom organisationer. Det omfattar ett brett spektrum av applikationer och verktyg som syftar till att förbättra rekryteringsprocesser, anställdas engagemang, prestationsutvärdering, lönehantering, medarbetarutveckling och mycket mer. Genom att använda AI, maskininlärning och dataanalys syftar HR Tech till att ge insikter som kan förbättra beslutsfattandet och bädda för en mer strategisk roll för HR inom organisationer.

HR Tech-nätverket kan sammanfattas som en liten grupp med passionerade teknikentusiaster som är engagerade i att utforska och implementera innovativa teknologiska lösningar, för att möta framtidens HR-utmaningar och forma arbetsplatser där människor och teknik samverkar för ökat välmående och produktivitet.

För vem?

Nätverket riktar sig till dig som identifierar dig som en ”tekniknörd” och som har god kännedom och kunskap inom digitalisering och/eller AI. Denna kunskap och erfarenhet kan du ha fått antingen via ditt jobb eller för att du gillar att laborera och testa på fritiden. Detta gör att nätverket kan passa både dig som är senior eller junior i din HR-karriär – det viktiga är att du är en teknikentusiast som har hunnit testa och utforska kraften i digitala verktyg, AI och automatisering och nu vill träffa likasinnade för att gemensamt ta vår kunskap till nästa nivå.

Var?

Linköping, fysiska träffar

Hur ofta?

Var 6:e vecka. Varje träff är cirka 1,5 timme.

Logga in

För att kunna ta del av innehållet behöver du ha ett medlemskap i Sveriges HR Förening. Ta del av innehållet genom att bli medlem eller logga in.