Nyhet:Hälsa

Nya rapporter om lärande och hälsa

Lärande och hälsa är två viktiga framtidsfrågor och högprioriterade områden för HR. Nu släpper vi två nya rapporter på områdena. Rapporterna är exklusivt tillgängliga för dig som är medlem i Sveriges HR Förening.

Lärande och hälsa är två viktiga framtidsfrågor och högprioriterade områden för HR. Men majoriteten som svarat på Sveriges HR Förenings undersökning är osäkra på hur de ska få till en lärande organisation inom de närmsta fem åren och på hur de ska mäta sina hälsoinitiativ.

Bakom rapporterna som tar pulsen på dagens lärande- och hälsoarbete står Sveriges HR Förening och våra samskapande nätverk People Insight Lab, med partnern Indeed för rapporten inom hälsa och Hyper Island för rapporten inom lärande. I rapporterna hittar du även rekommendationer på hur du som HR tar arbetet vidare till nästa nivå i din organisation.