Podcast:Fråga forskaren

66. Alexander Löfgren - Så blir du en smart samarbetare

Samarbete är nyckeln till lösningarna! Och i detta avsnitt för du höra mer om konsten att bli en smart samarbetare.

50 minuter

Från de globala utmaningarna som klimatkrisen till de mer vardagliga konflikterna med grannen: samarbete är nyckeln till lösningarna! Och i detta avsnitt för du höra mer om konsten att bli en smart samarbetare.

Tillsammans med Alexander Löfgren, doktor i industriell ekonomi och organisation vid KTH och framstående utvecklare av kollektiv intelligens, utforskar vi de avgörande förmågorna och beteendena som behövs för att bli samarbetskickliga individer. Många samarbeten går i stöpet på grund av komplicerade strukturer som misslyckas med att koppla samman uppgiftens yttre motiv med individernas inre motivation och värdeskapande.

Hur kan vi träna och utveckla våra samarbetsförmågor som individer? Vilka steg behövs för att stärka samarbetet på grupp- och organisationsnivå? Dessa frågor och många fler kommer att diskuteras i dagens avsnitt. Så, häng med när Johan, Zorica och Alexander tar oss med på en resa genom konsten att bli en smart samarbetare.

Relaterat Innehåll

Du har sett 4 av 129 relaterat innehåll