Nätverk:Digitalt

Unga HR Professionals

Är du nyexaminerad personalvetare och junior i din roll, eller har du varit yrkesverksam i 1–3 år och söker likasinnade att bolla frågor med? Nätverket för Unga HR Professionals är en möjlighet för verksamma inom HR att knyta nya värdefulla kontakter och att tillsammans utvecklas i sin yrkesroll.

Om nätverket

I detta nätverk stöttar vi och hjälper varandra att bli den bästa som man kan bli i sin yrkesroll. Du får dela med dig av dina egna erfarenheter och likaså lyssna till andras vilket skapar en jättebra möjlighet att lära sig och vidareutvecklas. Detta är ett bra sätt att utvecklas både personligt och professionellt.

Alla förväntas att aktivt delta under träffarna och vi sätter gemensam agendan.

Omfattning

Nätverket träffas ca två timmar per gång och åtta gånger om året. Tid och plats bestämmer gruppen gemensamt. Föreningen har tillgång till gemensamma lokaler nära Stureplan, men det är också kul om en del träffar kan ske på medlemmarnas arbetsplatser.

Exempel på diskussionsteman:

• Rekrytering
  • Karriärvägar
  • Comp & Ben
  • Svåra samtal
  • Kompetensutveckling

Digitalt

För vem?

Nätverket riktar sig till dig som är i början av din HR-karriär och vill utvecklas och lära med andra inom samma yrkesområde. Du har arbetat inom HR i minst sex månader men inte mer än tre år. Om du tycker detta låter som en rolig möjlighet till vidareutveckling efter universitetet, tveka inte att höra av dig!

Logga in

För att kunna ta del av innehållet behöver du ha ett medlemskap i Sveriges HR Förening. Ta del av innehållet genom att bli medlem eller logga in.