HR-föreningens bokcirkel

Var med i Sveriges största HR-bokcirkel! För dig som är medlem i HR-föreningen.

Genom HR-föreningens bokcirkel får du inte bara läsa intressanta böcker inom vårt område, utan även diskutera och lära tillsammans med andra medlemmar i HR-föreningen.

Tillsammans läser vi en utvald bok under en ca en månad. Därefter samlas vi på en digital bokcirkelträff som leds av bokens författare och en moderator från HR-föreningen. Vi diskuterar våra tankar, reflektera över boken och intrycken vi fått. Detta ger dig inte bara en chans att utbyta tankar och idéer med andra utan också för att fördjupa din förståelse för innehållet i böckerna.

HR-föreningens bokcirkel är exklusivt för föreningens medlemmar och bygger på ett engagemang från alla som deltar.

Så fungerar bokcirkeln:

• Du väljer själv vilka böcker du vill vara med och läsa. Bokcirklarna släpps löpande under året och du anmäler dig via HR-föreningens hemsida till de bokcirklar som du vill delta i. Här hittar du aktuella bokcirklar.

• När du anmält dig så införskaffar du dig boken (du får en rabattkod som kan användas vid köp av boken) och läser inför den digitala träffen med din bokcirkel. Målet är ju såklart att du hinner läsa ut hela boken, om inte så kan du vara med och diskutera ändå utifrån det du hunnit läsa.

• Dags för digital bokcirkelträff! Författaren inleder med en introduktion till sin bok. Därefter delar vi upp oss i mindre grupper om fem personer i breakout rooms för att diskutera tillsammans med hjälp av dialogfrågor kopplade till boken. Efter det möts vi alla igen för gemensam reflektion och avslutning.

Medverka i bokcirkeln

Är du författare eller representant för bokförlag?

Är du författare och har du skrivit en bok som du tycker att vi borde läsa i HR-föreningens bokcirkel? Tycker du det vore roligt att leda en bokcirkelträff med deltagarna och vara med och diskutera? Du är då varmt välkommen att höra av dig till oss på info@hrforeningen.se för att tipsa oss om din bok. Glöm inte att inkludera dina kontaktuppgifter.

Önska en bok

Vad vill du läsa?

Självklart är du som medlem i HR-föreningen varmt välkommen att höra av dig med tips på böcker som du gärna skulle vilja läsa till info@hrforeningen.se