Nätverk:Digitalt

Rekrytering

Det här nätverket är för dig som arbetar med rekrytering som huvudområde. I nätverket delar vi med oss av kunskap, erfarenhet och bollar frågor samt idéer. Vi pratar om operativt genomförande, strategisk rekrytering och nya metoder. Vi har högt i tak och låga trösklar. Fokus är på att diskutera, lära och dela med sig. Nätverket är en trygg plats att diskutera. Vi har ett roterande värdskap i nätverket och i början av varje termin sätter vi gemensamt tema för kommande träffar samt bestämmer vilka i nätverket som faciliterar respektive träff.

Om nätverket

Alla i nätverket förväntas att delta aktivt och bidra med sina frågor och kunskaper inom rekrytering.

Exempel på diskussionsteman:

• Fördomsfri rekrytering
  • Sociala medier och rekrytering
  • Bakgrundskontroller
  • Chefsrekrytering
  • Proaktiv rekrytering
  • Systemstöd och rekrytering
  • Kandidatupplevelse
  • AI

Plats

Detta är ett digitalt nätverk och träffarna sker genom Teams eller annan digital plattform. Vi har en gemensam LinkedIn-grupp och Miro-tavla.

För vem?

Nätverket vänder sig till dig som arbetar med rekrytering, gärna på strategisk nivå, och är intresserad av att utbyta erfarenheter med andra som också brinner för rekrytering. Troligen arbetar du på en HR-avdelning där du har en roll som rekryterare eller HR-ansvarig.

Logga in

För att kunna ta del av innehållet behöver du ha ett medlemskap i Sveriges HR Förening. Ta del av innehållet genom att bli medlem eller logga in.