Se alla nätverk
DIGITALT NÄTVERK

Rekrytering

Om nätverket

Det här är nätverket för dig som brinner för rekrytering. Vi pratar om operativt genomförande som systemstöd, intervjuteknik m.m. samt strategisk rekrytering med genomgång av ny forskning och där samtal med framstående psykometriker, forskare och systemleverantörer utlovas. Målet är att hitta de ämnen inom området som hjälper dig att bli bättre och mer kunnig på rekrytering. Alla i nätverket förväntas att deltar aktivt och bidra med sina frågor och kunskaper inom rekrytering.

Vi pratar bland annat om:

• Sociala medier och rekrytering
  • Tester (personprofiler och kapacitetstester)
  • Bakgrundskontroller
  • Användning av rekryterings- och searchföretag
  • Chefsrekrytering
  • Proaktiv rekrytering
  • Systemstöd
  • Digitalisering
  • AI
  • Kandidatupplevelse

Nätverket leds av Patrik Reman som har jobbat med rekrytering både som chef och rekryterare i över 20 år. Patrik har jobbat strategiskt med rekrytering i tex Linköpings kommun och varit drivande i digitalisering, införande av AI och varit med och utvecklat nya digitala stöd inom rekrytering. Patrik har även varit med och uppdaterat ISO standarden för rekrytering ISO 10667.

Ett digitalt nätverk – delta där du är

Detta är ett digitalt nätverk och träffarna kommer att ske genom teams eller annan digital plattform ungefär 1 gång i månaden. Några gånger per år kommer det även att arrangeras fysiska träffar på olika orter i Sverige i ett roterande schema, även på dessa kan man vara med digitalt.

Målgrupp

Nätverket vänder sig till dig som arbetar med rekrytering, gärna på strategisk nivå, och är intresserad av att utbyta erfarenheter med andra som också brinner för rekrytering. Troligen arbetar du på en HR-avdelning där du har en roll som rekryterare eller HR-ansvarig.

Intagningskriterier

Du ska arbeta med rekrytering som huvudområde.

Avgift

Ett nätverk ingår för dig som är HR PRO-medlem. Vill du vara med i flera nätverk är nätverksavgiften 1500kr/år.

Ansökan Nätverk

Vänligen observera att du behöver vara HR PRO-medlem i Sveriges HR Förening för att kunna delta i våra nätverk.
  • Beskrivning av dig själv, vad din roll är idag, dina kompetenser samt erfarenhet.