Nätverk:Malmö

HR Chef Malmö

I det här nätverket kan du som är HR-chef vara med och diskutera frågor och utmaningar som du tampas med i din organisation. Nätverket träffas i Malmö med omnejd drygt tre gånger per termin (ca 75 minuter/träff). Du förväntas delta aktivt i nätverket. Roterande värdskap tillämpas och gruppen sätter agendan gemensamt.

Om nätverket

Exempel på teman som diskuteras

• Rekrytering via sociala medier
  • Personalomsättning
  • Chefsutbildningar: Vad händer efteråt? Blir det någon varaktig förändring i ledarskapet? Vad förväntas av utbildningen och hur paketerar man den?
  • Besvärliga beteenden/Uppsägning på grund av personliga skäl: Hur går man tillväga?
  • Ledarskap: Vilka program finns för ledarskapsutveckling? Vilka är ledarskapskriterierna? Vad innebär ledarrollen?
  • Dagliga och utmanande små och stora HR-frågor

För vem?

Nätverket HR Chef riktar sig till dig som är HR Chef med eller utan ansvar för en HR-stab. Du har det övergripande ansvaret för alla HR-frågor i ditt företag/din organisation och arbetar framförallt strategiskt men även operativt i vissa sammanhang.

Hur går jag med?

Intagning sker löpande under året.

Logga in

För att kunna ta del av innehållet behöver du ha ett medlemskap i Sveriges HR Förening. Ta del av innehållet genom att bli medlem eller logga in.

Bli en del av ett engagerat och kunnigt community

Omsätt people-perspektiv till affärs- och verksamhetsnytta

Var med och driv utvecklingen av professionen framåt