Event:Digitalt

Bokcirkel: Klokfaktorerna – 10 förmågor som förenar 100 framgångsrika ledare

Var med i HR-föreningens bokcirkel och läs Svante Randlerts senaste bok “Klokfaktorerna – 10 förmågor som förenar 100 framgångsrika ledare”. Vi ses digitalt den 15 april över lunchen och diskuterar boken tillsammans.

‌Var med i HR-föreningens bokcirkel och läs “Klokfaktorerna : 10 förmågor som förenar 100 framgångsrika ledare” av Svante Randlert. Vi ses digitalt den 15 april över lunchen och diskuterar boken. Det blir en rykande färsk bok vi diskuterar –  boksläpp är nämligen den 20 mars!

Vilka förmågor förenar våra främsta ledare? Den frågan kan Svante Randlert nu besvara genom sitt grundliga arbete med boken Klokfaktorerna.

Med hjälp av den senaste ai-teknologin och landets ledande analysföretag har Randlert analyserat och kartlagt sina samtal med 100 framstående svenska ledare i podden Chefssnack.

Det som blev tydligt i materialet går att koka ner till 10 lärdomar som förenar och vägleder landets främsta ledare i sin professionella vardag. Boken innehåller även insikter från den senaste forskningen, samt de största tankeledarna genom tiderna, och ger svar på hur det kommer sig att vissa ledare uppnår fantastiska resultat.

Bland de intervjuade ledarna hittar vi kända näringslivsprofiler, men också en ärkebiskop, en polischef, en överbefälhavare och en rad andra personer verksamma inom civilsamhälle och offentlig sektor. Hälften är män, hälften kvinnor och de representerar alla en lång rad olika verksamheter och utmaningar. De här ledarna har vunnit priser som Årets chef, Årets förebild, Stora journalistpriset, Årets affärskvinna, Årets framtidschef, Årets direktör, Årets grundare, Årets unga chef m.fl.

HR-föreningens bokcirkel är exklusivt för föreningens medlemmar och bygger på ett engagemang från alla som deltar. Vi läser boken och ses sedan digitalt den 15 april kl 11:30 för gemensam lunchdiskussion och reflektion tillsammans med författaren.

Observera att bokcirkelträffen inte spelas in, du behöver vara med för att delta och ta del av diskussionerna.

När du anmält dig till att delta får du en rabattkod på 15% att använda om du köper boken från Volanteshop. Rabattkoden skickas med i bekräftelsemejlet. OBS! Boken släpps den 20 mars så här gäller det att hänga på låset!

Läs gärna mer om HR-föreningens bokcirkel här.

Svante Randlert är författare, entreprenör och välkänd föreläsare.