Se all digital kunskap
PODD

Avsnitt 32: Jon Ohlsson - Lärande 2.0 – Styrmodeller för en lärande organisation

50 MINUTER

Pris: Kostnadsfritt

Vi lever och navigerar oss fram i en värld där människor, organisationer och samhälle behöver ställa om och utvecklas i en allt snabbare takt. Vi tror på att koppla ihop forskning och praktik för att skapa evidensbaserad utveckling. Därför har Sveriges HR förenings skapat podden ’Fråga forskaren – en podd om ledarskap och organisationsutveckling med forskning i fokus’.

Podden leds av Johan Segergren och Zorica Bodiroza. I varje avsnitt träffar Johan och Zorica en ny forskare i ett spännande samtal.

I detta avsnitt:

Är tillitsbaserad organisering och ledning det bästa då man vill skapa en lärande kultur och en lärande organisation? Vilka verktyg kan stödja arbetet med lärande? Det är några av de frågor som diskuteras med gästen Jon Ohlsson, professor i pedagogik och didaktik vid Stockholms universitet och författare till flertalet böcker och publikationer med lärande i fokus. Tillsammans med Zorica och Johan blir det en dialog kring ”Den lärande organisationen 2.0” och hur styr- och ledningssystem påverkar lärande i säsongspremiären av Fråga Forskaren.

Avsnittet släpptes 27 januari 2021.