Workshop:Relatera

Vår grundsyn på människa och organisation

Kan tillit eller kontroll som utgångspunkt ha med vår människosyn att göra? Hur känner man igen en tillitskultur, hur känner man igen en kontrollkultur och hur ser det egentligen ut hos oss?

Är ni i början av att utforska begreppet tillit vad gäller ledarskap och styrning kan det här vara ett bra material för er. Materialet innehåller bland annat:

• Metaforen om klädaffären
  • Teori X och Y
  • Vad är tillit och vad vinner vi på tillit
  • Problem med dagens organisationer
  • Kontrollkultur vs tillitskultur

Att genomföra materialet beräknas ta ca 60-90 min beroende på hur mycket tid ni lägger på dialogen. Materialet är framtaget för att främst passa ledare man kan genomföras av alla.  Inga förkunskaper krävs.

Den här workshopen passar också dig som vill ta dig an Inner Development Goals ramverk och öva upp dina förmågor inom området “Relatera”.

Workshop-materialet är framtaget av Trustivide. Eventuella frågor hänvisas till Trustivide.

Jag vill ladda ner workshopen

Du behöver bli medlem eller logga in som medlem för att kunna ta del av workshopen.