Workshop:Agera

Hitta rätt motivation

Vi vet från forskningen att det finns olika typer av motivation. Kan det kanske också vara så att viss typ av motivation funkar bättre för dig än för andra?

Vi vet från forskningen att det finns olika typer av motivation. Lär dig förstå vilka motivationstyper som fungerar bäst. Kan det kanske också vara så att viss typ av motivation funkar bättre för dig än för andra? Genom ett enkelt experiment får ni svaren.

Vill ni bygga en mer hållbar motivation i er organisation och skapa förståelse för vad som ger effekt och lära er mer om vanliga fallgropar på i arbetet med att motivera andra, är det här ett material för dig

Materialet innehåller teori och övningar om bland annat:

• Vilken typ av motivation är mest hållbar
  • Vad är skillnaden mellan yttre press och inre motivation
  • Vad kan Daniel Kahnemans teori om regression mot medelvärdet lära oss om konsekvenserna av beröm och kritik

Att genomföra materialet beräknas ta ca 50-80 min beroende på hur mycket tid ni lägger på dialogen. Inga förhandskunskaper krävs och materialet passar alla men speciellt bra för er som jobbar i team eller ofta ihop med kollegor eller er som har ledande positioner.

Den här workshopen passar också dig som vill ta dig an Inner Development Goals ramverk och öva upp dina förmågor inom området “Agera”.

Workshop-materialet är framtaget av Trustivide. Eventuella frågor hänvisas till Trustivide.

Jag vill ladda ner workshopen

Du behöver bli medlem eller logga in som medlem för att kunna ta del av workshopen.