57. Henrik Eriksson - 20 års forskning visar vad som ligger bakom riktigt framgångsrika verksamheter
Vad är gemensamt för verksamheter som lyckas att ha nöjda kunder, engagerade medarbetare och nå bra ekonomiskt resultat samtidigt?
Vad är gemensamt för verksamheter som lyckas att ha nöjda kunder, engagerade medarbetare och nå bra ekonomiskt resultat samtidigt?
I detta avsnitt av Fråga forskaren möter du Henrik Eriksson, professor vid avdelningen för Service Management and Logistics vid Chalmers Tekniska Högskola, som delar med sig av 20 års forskning inom området. Henrik sammanfattar och delar med sig av principer och arbetssätt som ligger bakom riktigt framgångsrika verksamheters sätt att organisera och bedriva sin verksamhet.
Vill du veta mer om detta? Tips från veckans gäst:
- Läs mer om Henrik och hans forskning vid Chalmers Tekniska Högskola
- Läs Henriks bok Sveriges bästa verksamheter eller på engelska Five principles of Exellent Organizations
Bli en del av ett engagerat och kunnigt community
Bli en del av ett engagerat och kunnigt community
Var med och driv utvecklingen av professionen framåt
Var med och driv utvecklingen av professionen framåt
Omsätt people-perspektiv till affärs- och verksamhetsnytta
Omsätt people-perspektiv till affärs- och verksamhetsnytta
Relaterat Innehåll
Du har sett 4 av 141 relaterat innehåll