Nyhet:Årets HR-bok

Nominera en bok till Årets HR-bok 2023

Nu är det dags att nominera de böcker som du tycker bokjuryn ska titta närmare på till utmärkelsen till Årets HR-bok. Du kan nominera böcker fram till och med 2023-04-30.

Nu är det dags att nominera de böcker som du tycker bokjuryn ska titta närmare på till utmärkelsen till Årets HR-bok.  Du kan nominera böcker fram till och med 2023-04-30.

Årets HR-bok är en utmärkelse från Sveriges HR Förening som belönar den bok som gett ett extraordinärt stöd till de som arbetar med människors utveckling på arbetsplatser. Bokjuryns arbete pågår under året och Årets HR-bok utses under hösten 2023.

Utmärkelsen har delats ut sedan 1982 och böckerna bedöms av en bokjury bestående av en grupp av föreningens medlemmar. Böckerna bedöms efter kriterierna aktualitet, angelägenhet och användbarhet. Författaren, eller författarna, behöver vara verksamma i Sverige och boken som utses ska vara utgiven i första upplagan under 2022/2023.

Så här gör du:

• Skicka ett mejl till info@sverigeshrforening.se med rubriken “Nominering till Årets HR-bok”. Inkludera en kort beskrivning om boken som du nominerar. Är du författaren eller från förlaget som ger ut boken, inkludera även dina kontaktuppgifter.
  • Bokjuryn gör sedan en bedömning om vilka böcker som är intressanta att gå vidare med och tar därefter kontakt med författaren/förlaget för läsexemplar.

Vill du läsa mer om Årets HR-bok? Här kan du läsa mer om Pär Lagers bok Upskill och Reskill som utsågs till Årets HR-bok 2022.