Event:Digitalt

Bokcirkel: Bubbelhoppa – en metod för att förstå andra

Var med i HR-föreningens bokcirkel och läs “Bubbelhoppa – en metod för att förstå andra” av Emma Stenström. Vi ses digitalt den 14 mars över lunchen och diskuterar boken.

Få verktygen för att få syn på dina bubblor

Tränar förmågor som att lyssna, fråga, hantera konflikter och bygga tillit för att kunna genomföra "hoppen" på bästa sätt.

Var med och läs Bubbelhoppa genom HR-föreningens bokcirkel om du vill:

• Vidga dina perspektiv och tänka nytt
  • Föra konstruktiva samtal med oliktänkande
  • Hantera komplexitet och mångfald
  • Samarbeta bättre med andra

Bubbelhoppa är en metod som forskaren Emma Stenström har utvecklat efter att ha prövat den på ett par tusen personer – från studenter till chefer.

Boken ger dig verktygen för att få syn på dina bubblor. Men visar också hur du tränar förmågor som att lyssna, fråga, hantera konflikter och bygga tillit. För att kunna genomföra ”hoppen” på bästa sätt.

Resultatet blir ökad förståelse för dig själv och andra. Ett mer nyfiket sätt att leva. Och ett samhälle som arbetar tillsammans.

HR-föreningens bokcirkel är exklusivt för föreningens medlemmar och bygger på ett engagemang från alla som deltar. Vi läser boken och ses sedan digitalt den 14 mars kl 11:30 för gemensam lunchdiskussion och reflektion tillsammans med författaren.

Observera att bokcirkelträffen inte spelas in, du behöver vara med för att delta och ta del av diskussionerna.

När du anmält dig till att delta får du en rabattkod på 15% att använda om du köper boken från Volanteshop. Rabattkoden skickas med i bekräftelsemejlet.

Läs gärna mer om HR-föreningens bokcirkel här.

Emma Stenström är docent vid Handelshögskolan i Stockholm och välkänd krönikör och föreläsare.