Community Forum:Digitalt

Årets HR-bok: BOLD – strategiskt HR-arbete i en ny tid

Få en inblick i Spotifys snabbväxande värld

Hör mer om värdefulla verktyg som möjliggör modigt HR-arbete

7:15 - 8:00

Med djärva ackord och modiga texter står denna kompletta låtkatalog ut – och är den musik vi har överst på vår playlist. BOLD, skriven av Spotifys globala HR-chef Katarina Berg och hennes internationella HR-team, är den kompletta och självklara HR-boken som tydligt och enkelt beskriver vad det mångfacetterade HR-arbetet egentligen går ut på. Dessa rader kommer från HR-föreningens bokjuryns motivering när boken nyligen utsågs till Årets HR-bok 2023.

Välkommen till detta community forum där du kommer få dyka in i boken, få en inblick i Spotifys snabbväxande värld och höra mer om värdefulla verktyg som möjliggör modigt HR-arbete.

Medverkande är Johanna Bolin Tingvall, Senior Director, Learning & Development, och Alexander Westerdahl, HR Business Partner Consumer Business Unit, som båda jobbar på Spotify.

Tips inför detta community forum:

Anmälan är stängd

Medverkande

Johanna Bolin Tingvall

Johanna är ansvarig för Spotifys globala team med namnet GreenHouse (Learning & Development och Talent Growth). Dessutom leder hon CommunityX, ett team som jobbar med att skapa tillfällen och platser för möten. Allt för att bygga och bibehålla en känsla av samhörighet för våra medarbetare.

Alexander Westerdahl

Alex drömde om att bli ingenjör men insåg snabbt att människor är mycket mer intressanta än teknik vilket ledde honom till HR-spåret. Han har därefter arbetat i olika affärsnära HR-roller inom Telekom, FinTech och Media. Idag är han HR-chef för Spotifys Produkt- och Teknik-organisation.