Samarbeten

Läs mer om våra samarbeten

CGHRM - Centrum för Global HRM

Centrum för global HRM (CGHRM) är en plattform som stärker svensk HRM-forskning genom att vara en samlingspunkt och kunskapsresurs inom HRM-området. CGHRM:s mål är att främja Sveriges konkurrenskraft genom att initiera och utveckla relevant forskning i samarbete med näringslivet och offentliga sektorn. Vi samarbetar med CGHRM med fokus på Cranet-undersökningen där vi tillsammans släpper två rapporter 2024 och stärker vår närhet till forskning.

Centrum för global HRM

IDG - Inner Development Goals

Samarbete med syfte att tillsammans skapa förståelse för den inre utvecklingen för att nå FNs globala mål och HRs viktiga roll i detta. Vill du hjälpa din organisation att hantera komplexa utmaningar och uppnå hållbarhetsmål? Då kan Inner Development Goals (IDG) vara något för dig. IDG startade i Sverige 2019 och började egentligen med en enda stor fråga som skickades ut till människor över hela världen: Vilka förmågor behöver människor utveckla för att vi ska nå FN’s 17 hållbarhetsmål?” Ett antal forskare sammanställde svaren och resultatet är ett ramverk likt de kultur- och beteenderamverk som många av oss använder i våra organisationer idag för ledarutveckling och kulturbyggande. Det består av fem dimensioner och 23 beteenden.

IDG
Inner development goals logo

Sveriges Företagshälsor

Samarbetet med syfte att lära av varandra och visa på styrkan i samarbete mellan HR och företagshälsovården.

Sveriges Företagshälsor

Recruitment awards

Syftet med kompetensgalan Recruitment Awards är att erkänna och belöna framstående prestationer inom branschen. HR-föreningen delar ut utmärkelsen Årets HR-chef på Recruitment Awards. Priset har instiftats för att uppmärksamma en HR-chef som genom sitt arbete har skapat effektivitet, medarbetarengagemang och långsiktig affärsframgång. Priset delas ut under galan på Recruitment Awards 2024/2025 på Hamburger Börs den 19 mars 2025. Att nominera Årets HR-chef är ett sätt att uppmärksamma en HR-chef som du tycker har gjort en avgörande skillnad för sin organisation. En framstående HR-chef är någon som går utöver sina arbetsuppgifter genom att främja en positiv arbetskultur, driva strategiska personalfrågor och skapa hållbara förbättringar. De stärker både strategiska affärsmål och medarbetare genom sitt ledarskap och engagemang.

Recruitment Awards

Sveriges Kommunikatörer

Sveriges kommunikatörer är medlemsorganisationen för kommunikationsexperter och blivande kommunikationsproffs. Genom utbildningar, nätverk och medlemskap främjas kompetensförsörjning samtidigt som föreningen inspirerar och skapar gemenskap. Samarbetet syftar till att lära av varandra och visa på styrkan i samarbete mellan HR och Kommunikation.

Sveriges Kommunikatörer