Rapport:Rapport

Creating People Advantage 2023

Bemanningskrisen är ett faktum. Detta visar rapporten "Creating People Advantage 2023: Set the Right People Priorities for Challenging Times".

Den internationella undersökningen Creating People Advantage genomfördes av Boston Consulting Group (BCG) och The World Federation of People Management Associations (WFPMA) med stöd från HR-föreningen i Sverige.

Några av huvudpunkterna från rapporten:

• 72 procent av de 7000 HR-personerna som svarade på undersökningen säger att brist på talanger och kompetens är den största utmaningen de står inför.
  • En global trend är att tänka bredare gällande hur man kommer åt den kompetens man behöver. Att tänka i termer av samarbetspartnerskap och ekosystem ökar.
  • Endast 35 procent anser att HR-funktionen använder relevant teknologi.

Detta är den internationella versionen av rapporten. För den version av rapporten som fokuserar på Sverige, klicka här.

Jag vill läsa rapporten

Genom att du laddar ner rapporten godtar du integritetspolicyn

Du har sett 4 av 19 relaterat innehåll