Webinar:Play

Att hantera kriser och oroliga tider ur ett arbetsrättsligt perspektiv

Utifrån ett arbetsrättsligt perspektiv diskuteras temat kris och oro tillsammans med advokat Ebba Walberg Snygg. Ebba lyfter tre områden: kostnader, neddragning och beredskap.

Precis när pandemin lättade stod vi inför en helt ny och för många overklig situation: det är krig i Ukraina. I den här situationen, liksom i andra kriser, går HR in i flera olika roller. Vi behöver självklart ta hand om oss själva och våra nära, men också vår organisation. Vad behöver våra kollegor för stöd just nu?

Enligt en undersökning i Dagens Industri tror 48 procent av de undersökta företagen att krisen kommer att påverka dem ekonomiskt. Hur kan vi förbereda oss för att på så sätt agera så klokt och förberett som möjligt? Och vad säger arbetsrätten om olika tillvägagångssätt?

Utifrån ett arbetsrättsligt perspektiv diskuteras temat kris och oro tillsammans med advokat Ebba Walberg Snygg. Vilka lagar behöver du känna till? Och vilka är lärdomarna från tidigare kriser? Under det här tillfället lyfter Ebba tre områden: kostnaderneddragning och beredskap.

Inspelat 2022-05-19

Ta del av webinaret

Webinaret är låst för icke-medlemmar