People Insight Lab:Digitalt

Vad är syftet med syfte?

Hitta lösningar på några av vår tids stora utmaningar och möjligheter

Var en del av ett aktivt utforskande nätverk

Påverka vår profession genom nya rekommendationer och insikter

Start 24 augusti 2023

Vad är syftet med syfte?

Att vara en syftesdriven organisation blir allt viktigare. Organisationer med ett starkt och tydligt syfte kan påverka medarbetarnas engagemang, motivation och prestation positivt. Medarbetarna får en tydlig förståelse för vilket värde de tillför sin organisation och hur deras arbete bidrar till ett större mål. När anställda är kopplade till ett meningsfullt syfte är det mer sannolikt att de är engagerade i sitt arbete och organisationen, vilket leder till förbättrad arbetstillfredsställelse och ökar sannolikheten att man vill stanna kvar.

Startdatum: 24 augusti 2023

Om People Insight Lab

Aldrig förr har HR:s frågor varit viktigare. Vi sitter ofta för oss själva och funderar på hur vi kan lösa samma typer av frågor. Det vill vi ändra på!

People Insight Lab är en ny form av lärande nätverk i projektform där du får chansen att, tillsammans med andra medlemmar i Sveriges HR Förening, hitta lösningar på några av vår tids stora utmaningar och möjligheter. Till er hjälp finns material (rapporter, statistik och presentationer) samt tankeledande partners som delar med sig av sina insikter. Med ditt aktiva deltagande får du därmed chansen att utveckla nya insikter, erfarenheter och driva förändringen mot en bättre framtid. De slutsatser som arbetet leder fram till kommer att sammanfattas i ett white paper/rapport som sedan publiceras av Sveriges HR Förening.

Som deltagare i People Insight Lab får du

• Vara med, diskutera och utforska de svåra frågorna som alla ställer sig.
  • Påverka vår profession genom nya rekommendationer och insikter.
  • Under arbetets gång testa lösningar och hypoteser i din egen organisation.
  • Vara en del av ett aktivt nätverk på ca tio personer.
  • Delta i givande nätverksträffar som leder till nya insikter och praktiska lösningar.
  • Tillgång till material som rapporter, statistik, tips, verktyg och presentationer på det ämne ni utforskar i nätverksgruppen.
  • Ta del av relevanta insikter som en kunnig partner inom området delar med sig av.
  • Ditt namn publicerat i ett white paper med de slutsatser som arbetet leder fram till, publicerat av Sveriges HR Förening.

Upplägg

• People Insight Lab utforskar olika ämnen och aktuella frågeställningar – du anmäler dig till det ämne du är intresserad av att utforska
  • Små aktiva nätverksgrupper på ca 10 personer för ett nära samarbete
  • Fyra digitala workshops
  • Mellan träffarna sker samarbetet i nätverksgruppens egen Slack-kanal
  • Nätverkgruppen har stöd av en kunnig partner inom ämnet
  • Ni kommer ha möjlighet att ställa frågor till alla medlemmar i Sveriges HR Förening genom en enkätundersökning

Digitalt

People Insight Labs är helt digitalt och du kan delta oavsett vart du befinner dig. Vi använder oss av Zoom för våra digitala workshops och Slack som kommunikationsverktyg.

För vem?

Du behöver inte ha några specifika kvalifikationer, utan ditt intresse och din nyfikenhet för ditt valda ämnesområde är det primära. Det är viktigt att du är en aktiv deltagare. People Insight Lab är exklusivt tillgängligt för Sveriges HR Förenings medlemmar.

Anmälan är stängd

Innehåll

Workshop 1

24 augusti