Nyhet:Årets HR-bok

Vill du vara med i Sveriges HR Förenings bokjury som utser Årets HR-bok?

Älskar du att läsa böcker och har en passion för HR och ledarskap? Nu har du möjlighet att bli en del av Sveriges HR Förenings bokjury som utser Årets HR-bok.

Årets HR-bok är en utmärkelse från Sveriges HR Förening som belönar den bok som gett ett extraordinärt stöd till de som arbetar med människors utveckling på arbetsplatser.

Utmärkelsen har delats ut varje år sedan 1982 och böckerna bedöms efter kriterierna aktualitet, angelägenhet och användbarhet.

Då två jurymedlemmar kommer att sluta efter många års engagemang behöver vi nu finna deras ersättare.

Vi söker dig som:

• Älskar att läsa böcker.
  • Har en passion för HR och ledarskap, och närliggande områden/ämnen.
  • Är nyfiken och har ett growth mindset.
  • Tycker det är kul att diskutera och argumentera tillsammans med andra.
  • Vill engagera dig ideellt och har möjlighet att delta digitalt på några möten per år tillsammans med bokjuryn.

Du får:

• Nya intressanta böcker inom HR, ledarskap och närliggande områden/ämnen.
  • Vara med och utse Årets HR-bok.
  • Kompetensutveckling tillsammans med ett härligt gäng från många olika branscher.

Så här ansöker du:

Du ansöker till bokjuryn genom att mejla info@sverigeshrforening.se. Skicka en kort beskrivning om varför du vill engagera dig i bokjuryn och bifoga ditt CV. Skriv ”Bokjury” i ämnesraden. Då bokjuryn arbetar för mångfald inom HR-området så vi söker någon som kan komplettera de andra i juryn. Det är vidare meriterande om du har erfarenhet från olika typer av branscher och organisationer samt chefserfarenhet. För att kunna bli jurymedlem ska du vara medlem i Sveriges HR Förening. Ansökningarna hanteras löpande.

Frågor om bokjuryn skickas till info@sverigeshrforening.se.