Nyhet:HR-dagarna

Siri Wikander modererar HR Dagarna 2023

Sveriges HR Förening presenterar stolt, för andra året i rad, Siri Wikander som moderator för HR Dagarna. Den 19-20 oktober kan du vara med och utforska årets tema Under Construction.

Siri Wikander

Sveriges HR Förening presenterar stolt, för andra året i rad, Siri Wikander som moderator för HR Dagarna. Den 19-20 oktober kan du vara med och utforska årets tema Under Construction.

Siri Wikander har jobbat i olika ledarskapsroller inom HR och kommunikation i såväl stora börsnoterade bolag som i mindre scale-ups. Numera arbetar Siri som självständig konsult och hjälper organisationer att ställa om kultur och ledarskap så att det stödjer ständigt lärande.

Så här säger Siri Wikander om årets tema Under Construction:

”Om man tittar i spåkulan så är årets tema för HR-dagarna något av ett evighetstema. Vi inom HR kommer aldrig bli helt klara med att stötta våra organisationer att anpassa sig till den snabbrörliga verkligheten. Kompetensbrist och digitalisering är några av de saker som står högt upp på agendan i våra ledningsgrupper och där vår HR-expertis efterfrågas. Digitaliseringen kan bygga bort monotona arbetsuppgifter och frigöra tid för värdeskapande arbete. Både för oss på HR och för verksamheten. Samtidigt kräver alla nya IT-stöd och ny funktionalitet att vi ska klara att ställa om våra arbetssätt löpande i en stressig vardag. Det kräver en lärande och öppen kultur med hög tillit.”

”Det är roligt att lära nytt på jobbet men det tar också på krafterna och ledarna behöver skapa förutsättningar för omställning på arbetstid. Detta går hand i hand med att kompetensbristen inte längre går att lösa genom nyrekrytering – vi behöver skapa förutsättningar i våra organisationer att addera kompetens och utvecklas vidare internt. Det är inga små utmaningar med digitalisering och kompetensbrist så det är bra att vi inom HR får chans att träffas, fylla på kunskap och diskutera med duktiga HR-kollegor.”

Vilka mer personer som du möter på HR Dagarna avslöjas löpande under året.

Läs mer om HR Dagarna och köp din biljett