Nyhet:Föreningen

Nu växlar vi upp!

Johanna Flanke, HR-föreningens general­sekreterare, berättar om arbetet med nya uppdaterade hemsidan med smarta funktioner och utökad medlemsnytta.

Det är stora saker på gång hos HR-föreningen. Berätta!

“Första veckan i maj uppdaterar vi vår hemsida hrforeningen.se med ny färg och form och med ett CRM-system i bakgrunden som gör oss redo för en massa nytt som kan göra nytta. Projekten har gått under namnet Relevanta i framtiden och är en investering i föreningens utveckling för att kunna fortsätta vara bjussiga, djärva, relevanta och hållbara.”

Är det lite nervöst nu på kontoret inför lanseringen?

“Jag skulle nog beskriva det som förväntansfullt och möjligen lite stressigt. Det är som ofta när man driver projekt så känns det som om den där dagen D närmar sig fortare och fortare även om vi inser att dagarna nog trots allt är lika långa. Men den genomgående känslan är ändå, äntligen!”

Hur kommer jag som medlem ha nytta av detta?

“Allt vi gör nu har tagit avstamp i våra medlemmars tankar och idéer så är jag säker på att nyttan både kommer att ligga i hur lätt det är att få tillgång till ny kunskap på olika sätt och i form av en känsla, en känsla av att stolt kunna säga ‘jag är medlem i HR Föreningen!'”

Är omgörningen helt klar nu eller kommer det tillkomma fler saker längre fram?

“Jag skulle vilja beskriva det som att vi ‘levlar upp’ till en ny nivå. Men man blir ju aldrig riktigt klar. Vi strävar hela tiden efter att fortsätta att utvecklas för och med våra medlemmar för att ständigt vara aktuella och relevanta.”