Nyhet:Student

Mentorskapsprogram för PAO termin 5 på Stockholms universitet

Nu kan du som snart är påväg ut i yrkeslivet få vägledning och diskutera spännande frågor inom HR i en mentorskapsgrupp. Ansök senast 15 januari 2024.

Hej student som går termin 5 på PAO vid Stockholms universitet!

Sveriges HR-förening, Region öst, arbetar tillsammans med Stockholms universitet för att skapa möten mellan akademi och yrkesliv inom HR. Som ett led i detta erbjuder vi nu ett gruppmentorskapsprogram med start 1 februari 2024.

Syftet är att studenter på väg ut i yrkeslivet ska ges vägledning och guidning samt diskutera spännande frågor inom HR.

Programmet är uppbyggt enligt följande:

• Start vårterminen 2024
    • Uppstartsträff den 1 februari 2024. Därefter tre träffar á 1,5 timme under vårterminen (1 träff per månad)
  • Varje mentorsgrupp består av 4-5 studenter och en mentor
    • Vid upptaktsträffen lägger varje grupp upp arbetet tillsammans med sin mentor, introducerar sig för varandra, tänker kring vad de vill ha ut av träffarna, genererar frågor, hur de vill träffas, var och när osv.
    • Studenterna som deltar i mentorskapsprogrammet måste vara medlemmar i Sveriges HR-förening. Bli studentmedlem här. Det är kostnadsfritt att vara studentmedlem i HR-föreningen.
    • Ansök till mentorskapsprogrammet senast 15 januari 2024 genom att skicka ett mail med vad du vill ha ut av mentorprogrammet till mentorskapsprogram@gmail.com, vad du är särskilt intresserad av att arbeta med efter studierna med samt om du är intresserad av arbete inom en specifik sektor.

Välkommen med din ansökan senast 15 januari.

Senast 25 januari får du svar om du kommer med.

Sveriges HR-förening region öst