Nyhet:HR-dagarna

Här är HR-studion som reflekterar under HR-dagarna 2023

Nu släpps namnen på personerna i HR-studion! HR-studion har ett alldeles speciellt uppdrag att ge dig som deltar på HR-dagarna ytterligare perspektiv.

HR-studion har ett alldeles speciellt uppdrag att ge dig som deltar på HR-dagarna ytterligare perspektiv. HR-dagarnas moderator Siri Wikander kommer då och då att besöka HR-studion för att höra vad de har för reflektioner och kanske nya insikter från det talare och paneler delar på scenen.

HR-studion består av personer med olika bakgrund men med ett gemensamt hjärta för HR/People-området:

Moa Vallgård är chef för organisationsutveckling och hållbarhet på SVT och riktar mycket av sitt fokus mot den transformation branschen genomgår.  Moa har 15 års erfarenhet av att leda och verka i komplexa uppdrag och med starkt värdefokus. Hon har en bakgrund som generalsekreterare och styrelseaktiv inom civilsamhället, såväl som från konsultvärlden och Systembolaget.

Lena W Jansson har en lång erfarenhet av ledande positioner från offentlig sektor och olika typer av bolag, från startup till stora organisationer, i Sverige, England och USA. Idag är hon Head of Communication and Talent vid rymdbolaget Unibap där hon byggt bolagets HR-funktion med ett beteendedrivet fokus som utgångspunkt. I tidigare roller har hon drivit och utvecklat digitala strategier och tjänster med fokus på beteendepsykologi, användarvänlighet och interaktion människa/teknik.

Ronja Morales Nilsson har över 10 års erfarenhet av kultur, organisationsfrågor och förhandling samt att affärsnära leda inom HR/arbetsrätt och konsultativt stötta på bägge sidor om den svenska partsmodellen. Hon är tjänstledig förhandlingschef och har startat upp passionsprojektet Connect&Expand. Tillsammans med affärsvännen har de designat ett innovativt utvecklingsprogram för att boosta HR, med ett utforskande inifrån och ut. Hon studerar även entreprenörskap och fördjupar sig inom meditation.

Adam Bergman är en engagerad student som studerar personal, arbete och organisation på Stockholms universitet. Han har stort intresse för HR:s roll inom organisationer och bidrar med kunskap gällande kompetensutveckling och hur man skapar goda arbetsförhållande samt en bra arbetsmiljö.

Läs mer om HR-dagarna 2023 som arrangeras den 19-20 oktober. Du kan välja att delta digitalt eller på plats i Stockholm.