Nyhet:Empati

Nya rapport: Empati som framgångsfaktor

Nu släpper Sveriges HR Förening en rapport som tar pulsen på hur arbetet med empati ser ut i våra organisationer idag. Rapporten är exklusivt tillgänglig för dig som är medlem i Sveriges HR Förening.

Inom vilka områden arbetar HR/People mest med empati idag? Vilka möjligheter ser vi framåt? Vilka utmaningar behövs lösas för att kunna ta arbetet till nästa nivå?  I rapporterna hittar du även rekommendationer på hur du som HR tar arbetet vidare i din organisation. Bakom rapporterna som tar pulsen på dagens arbete med empati står Sveriges HR Förening och våra samskapande nätverk People Insight Lab. Kunskapspartner för projektet om empati var Indeed.

Rapporten ”Empati som framgångsfaktor” hittar du här.