Se alla nyheter

Nya rapport: Empati som framgångsfaktor

2022-12-07

Nu släpper Sveriges HR Förening en rapport som tar pulsen på hur arbetet med empati ser ut i våra organisationer idag. Inom vilka områden arbetar HR/People mest med empati idag? Vilka möjligheter ser vi framåt? Vilka utmaningar behövs lösas för att kunna ta arbetet till nästa nivå?  I rapporterna hittar du även rekommendationer på hur du som HR tar arbetet vidare i din organisation.

Rapporten är exklusivt tillgänglig för dig som är medlem i Sveriges HR Förening.

Bakom rapporterna som tar pulsen på dagens arbete med empati står Sveriges HR Förening och våra samskapande nätverk People Insight Lab. Kunskapspartner för projektet om empati var Indeed.

Rapporten ”Empati som framgångsfaktor” hittar du här

Tidigare rapporter som tagits fram genom People Insight Lab:

Tips!
Vill du jobba vidare med empati och psykologisk trygghet i din organisaton? Ladda ner workshop-material:

People Insight Lab

Bakom rapporterna som tar pulsen på dagens lärande- och hälsoarbete står Sveriges HR Förening och våra samskapande nätverk People Insight Lab. Är du intresserad av att veta mer om People Insight Lab och vilka aktuella nätverk du kan anmäla dig till? Klicka på länken nedan.

Frågor om rapporten?

Har du frågor om någon av Sveriges HR Förenings rapporter? Kontakta oss gärna.