Live från Helsingborg!

Fredagen den 8 februari sände Sveriges HR Förening för första gången en aktivitet live, direkt från Helsingborg. Under temat Gamification samlades tre experter: Alexander Perntz, Per Johens samt Johan Book för att diskutera hur Gamification kan vara ett steg för att nå ökat Medarbetarengagemang samt vad man behöver tänka på inför en sådan implementering.

Nätverkskoordinatorn och styrelseledamoten för Sveriges HR Förening i region syd, Livia Deák Jönsson efterfrågade tillsammans med nätverksmedlemmen Vendela Muhrén ett sätt att visa på vilka spännande ämnen som Generella HR-nätverket i Helsingborg får möjlighet att diskutera kring under sina träffar.

– Gamification är en het fråga i vårt nätverk just nu men även för övriga HR Sverige. Därför känns det roligt att få dela med oss av detta ämne till ännu fler, Dessutom med flera framstående experter inom ämnet.

Manne Didehvar, generalsekreterare på Sveriges HR Förening var inte sen med att nappa på idén och föreslog att detta självklart skall sändas live för alla intresserade.

– Som branschförening är det viktigt att vi utvecklas och gör våra lokala aktiviteter tillgängliga för alla våra medlemmar. Vi vet att det kan vara utmanande att planera in tid för inspiration och kompetensutveckling för sig själv. Därför är detta en satsning jag verkligen ser att vi kommer lyfta in ännu mer under året. Jag är extra glad för att Sveriges HR Förening sänder sin första live-sändning i samband med att ett av våra äldsta nätverk hade sin träff med ett för HR väldigt aktuellt tema. Jag hoppas att fler hör av sig till oss och vill dela med sig idéer som kan bidra till att stärka HR-professionen.

Livesändningen från Helsingborg finns att se i efterhand här:

Vill du delta på några av våra andra seminarier under våren?

Här kan du se vad som händer just ju >>

Recommended Posts