Se all digital kunskap
PODD

Hej HR! Avsnitt 27: Dramatisk marknadsanpassning för Svenska Spel – Då byttes det klassiska HR-årshjulet mot agilitet

Maria Furenmo

36 MINUTER

Pris: Kostnadsfritt

Hej HR!

Förändring pågår överallt i våra organisationer och innovation är nyckeln till framtiden – men hur ska man hänga med i allt?! Jo – genom att samla så många perspektiv som möjligt.

Mitt namn är Lena Bjurner och i den här podden träffar jag generalister och experter. Från näringsliv och offentlig sektor. Från startups och stora organisationer. Det blir pang på om vad som pågår just nu. Och tankar om framtiden.

I detta avsnitt:

För Maria Furenmo, CHRO på Svenska Spel, var det en spännande förändringsresa till följd av en kommande marknadsförändring som lockade när hon började där 2016. I det här avsnittet får du ta del av vad Maria och hennes kollegor stötte på för utmaningar under förändringsresan och vilka lärdomar de har tagit med sig.

• Hur går man från det klassiska HR-årshjulet till att arbeta agilt och anpassat efter verkligheten?
  • I vilken ände börjar man när man står inför en så omfattande förändring av marknaden?
  • Hur får man med sig alla andra i organisationen?
  • Hur har de arbetat med kulturförändring?

Musik: I Am Karate

Avsnittet släpptes 13 maj 2022