Podcast:Fråga forskaren

79. Anna-Carin Alderin - 4 Days Week – med forskningen i fokus

Möt Anna-Carin Alderin, initiativtagare till 4 Day Week i Sverige och nationell partner till 4 Day Week Global. Vi samtalar om den forskning som finns och ligger till grund för införandet av fyra dagars arbetsvecka.

47 minuter

Dagens poddgäst är Anna-Carin Alderin, initiativtagare till 4 Day Week i Sverige och nationell partner till 4 Day Week Global. Samtalet fokuserar på den forskning som finns och ligger till grund för införandet av fyra dagars arbetsvecka, med särskild betoning på evidensbaserade resultat från länder som redan genomfört projektet. Vi diskuterar även bakgrunden till 4 Day Weekkonceptet och vilka framgångsfaktorerna är för att kunna frigöra tid och arbeta smartare. Vi pratar också om den kommande svenska studien som kommer att genomföras i samarbete med Handelshögskolan i Stockholm och Karlstads universitet.

Medverkande

Nationell partner för organisationen 4 Day Week

Anna-Carin Alderin

Anna-Carin Alderin, en nationell partner för organisationen 4 Day Week. Med lång erfarenhet av affärsutveckling och ledarskap från IKEA har hon nu övergått till att stödja fler företag att bli mer hållbara genom att fokusera på individens välbefinnande.

Relaterat Innehåll

Du har sett 4 av 136 relaterat innehåll