Nyhet:Rapport

Ny rapport om digitalisering inom HR

En ny rapport från HR-föreningens samarbetspartner Centrum för Global HRM (CGHRM) visar att Sverige ligger långt efter andra länder när det gäller digitalisering inom HR.

Centrum för Global HRM (CGHRM) presenterade den 26 september en ny rapport som visar att Sverige halkar efter internationellt i digitalisering inom HR. Baserad på data från den internationella Cranet-undersökningen framgår att utvecklingen av digitala HR-lösningar i Sverige går trögt, särskilt när det gäller automatisering och användning av mer avancerad teknik. Rapporten är författad av Stefan Tengblad och Donika Nord, båda verksamma vid centrat.

HR-föreningens generalsekreterare och vd Petra Schedin Stergel har skrivit förordet till rapporten.

Pressmaterial och kontakt