Nyhet:Pressmeddelande

Johanna Flanke slutar som generalsekreterare för HR-föreningen

Johanna Flanke lämnar på egen begäran sitt uppdrag som generalsekreterare våren 2024.

– Det är med blandade känslor som jag väljer att lämna mitt uppdrag till våren. Jag har fått förmånen att leda föreningen i en viktig tid och jag är stolt över det jag har kunnat bidra med som en del av föreningens resa, säger Johanna Flanke.

Johanna Flanke har en lång historia av engagemang i HR-föreningen som sträcker sig ända tillbaka till hennes studietid vid Karlstads universitet. Hon tillträdde rollen som generalsekreterare vid årsskiftet 2022/2023.

Som generalsekreterare har Johanna Flanke bland annat fördjupat relationerna med akademien, vidareutvecklat medlemserbjudandet och lett arbetet med flera viktiga projekt och tidigare investeringar i mål.

– Johanna Flanke har i sin roll som generalsekreterare med stort engagemang och driv utvecklat HR-föreningen vidare som den självklara arenan för alla inom HR/People. Hon har varit en aktiv ambassadör för professionen i det offentliga rummet och har med relevanta ämnen och perspektiv lyft fram hela People-Sverige. Styrelsens riktar ett stort tack till Johanna för hennes hängivna arbete och stora ambition. Tillsammans med sitt team har hon skapat en tydlig position i HR/People Sverige som nu nästa generalsekreterare får möjlighet att fortsätta arbetet ifrån, säger Carina Malmgren Heander, styrelseordförande för Sveriges HR-förening.

– Jag är så otroligt tacksam för allt stöd jag har fått från alla medlemmar och alla fantastiska HR-kollegor över hela landet som jag har mött och som har lärt mig så mycket. Jag är också stolt över de fina samarbeten som vi har hunnit bygga och som jag tror är viktiga för föreningen framåt. Sist men inte minst, att ha fått jobba med föreningens centrala lilla team har varit så nära en extra familj jag tror att man kan komma, säger Johanna Flanke.

Framtidsresan fortsätter och en rekryteringsprocess för att hitta HR-föreningens nästa generalsekreterare har påbörjats.

För frågor kring rekryteringsprocessen, vänligen kontakta:

Carina Malmgren Heander, styrelseordförande, HR-föreningen, +46 70-997 50 05