Se all digital kunskap
PODD

Hej HR! Avsnitt 18: Annette Anjou

Med en fascination för målsättning och motivation

22 MINUTER

Pris: Kostnadsfritt

Hej HR!

Förändring pågår överallt i våra organisationer och innovation är nyckeln till framtiden – men hur ska man hänga med i allt?! Jo – genom att samla så många perspektiv som möjligt.

Mitt namn är Lena Bjurner och i den här podden träffar jag generalister och experter. Från näringsliv och offentlig sektor. Från startups och stora organisationer. Det blir pang på om vad som pågår just nu. Och tankar om framtiden.

I detta avsnitt:

Annette Anjou har alltid varit fascinerad av hur man på bästa sätt kan omvandla företagsstrategin till medarbetarmål och hur man sedan motiverar medarbetarna att nå målen.

Det blir intressanta diskussioner kring temat när Lena Bjurner möter Annette som har över 20 års internationell erfarenhet från ledande HR-positioner i bagaget. Hur skapar man motivation och förståelse för organisationens mål hos medarbetarna? Hur ser Annette att pandemin påverkat arbetet med målsättning? På vilket sätt tycker hon att feedback-kultur är en viktig del för måluppfyllelse? Och hur kan man arbeta med målsättning och innovation?

Musik: I Am Karate

Avsnittet släpptes 19 november 2021