Se all digital kunskap
PODD

Hej HR! Avsnitt 17: Camilla Teigen, Karlstads kommun

Så bygger Karlstads kommun en bro mellan studentliv och arbetsliv

21 MINUTER

Pris: Kostnadsfritt

Hej HR!

Förändring pågår överallt i våra organisationer och innovation är nyckeln till framtiden – men hur ska man hänga med i allt?! Jo – genom att samla så många perspektiv som möjligt.

Mitt namn är Lena Bjurner och i den här podden träffar jag generalister och experter. Från näringsliv och offentlig sektor. Från startups och stora organisationer. Det blir pang på om vad som pågår just nu. Och tankar om framtiden.

I detta avsnitt:

När studenterna i Karlstad är färdiga med sina studier flyttar 80% därifrån. Genom att bygga en bro mellan studentliv och arbetsliv vill Karlstads kommun vända trenden och få studenterna att stanna i regionen och att se kommunen som en attraktiv arbetsgivare.

I veckans avsnitt av Hej HR gästar Camilla Teigen, HR strateg med ansvar för kompetensförsörjningsfrågor på Karlstads kommun, som står inför en stor kompetensutmaning. Lyssna för att höra mer kommunens satsning på en nära samverkan med Karlstads universitets program genom hela utbildningarna och om initiativ som ett omvänt mentorskapsprogram för studenter och ledare inom kommunen.

Musik: I Am Karate

Avsnittet släpptes 5 november 2021