Se all digital kunskap
PODD

Fråga Forskaren avsnitt 46 - Simon Elvnäs: Att gå från att tänka och prata till att prova och göra

55 MINUTER

Pris: Kostnadsfritt

Vi lever och navigerar oss fram i en värld där människor, organisationer och samhälle behöver ställa om och utvecklas i en allt snabbare takt. Vi tror på att koppla ihop forskning och praktik för att skapa evidensbaserad utveckling. Därför har Sveriges HR förenings skapat podden ’Fråga forskaren – en podd om ledarskap och organisationsutveckling med forskning i fokus’.

Podden leds av Johan Segergren och Zorica Bodiroza. I varje avsnitt träffar Johan och Zorica en ny forskare i ett spännande samtal.

I detta avsnitt:

Johan och Zorica gästas åter av Simon Elvnäs från KTH, som var med i första säsongen och i poddens mest lyssnade avsnitt hittills. Samtalet utgår från Simons forskning och bok ”Effektfull” där vi får ta del av vilka beteenden som vi behöver se mer av för att få till bra och effektfulla möten. Vikten av att skapa strukturer för att kunna jobba mer proaktivt, planerat och strukturerat i syfte att minska otydlighet och negativ stress Hur får vi till ett medvetet ledarskap där ledare och medarbetare i stället för att göra mer av allt, gör mindre och rätt

Simon Elvnäs

Avsnittet släpptes 20 oktober 2022