Se all digital kunskap

26 MINUTER

Pris: Kostnadsfritt

Hej HR!

Förändring pågår överallt i våra organisationer och innovation är nyckeln till framtiden – men hur ska man hänga med i allt?! Jo – genom att samla så många perspektiv som möjligt.

Mitt namn är Lena Bjurner och i den här podden träffar jag generalister och experter. Från näringsliv och offentlig sektor. Från startups och stora organisationer. Det blir pang på om vad som pågår just nu. Och tankar om framtiden.

I detta avsnitt:

HR är en viktig spelare i att driva hållbarhetsfrågor och sedan i höstas arbetar HR-strategen Mimmi Cromberger även med detta område på IT-företaget Hogia. Företaget har sedan start haft ett hållbarhetsperspektiv med i verksamheten men saknade en strategi och en samlad överblick.

Med ”små snabba steg” tittar de på vad de kan göra i det lilla, testar sig fram och sedan applicerar i andra delar av organisationen. Det blir snack om bland annat ifrån vikten av att involvera hela organisationen i arbetet och samverkan med andra aktörer till utmaningen med att definiera utgångsläget och hur man mäter initiativ.

Musik: I Am Karate

Avsnittet släpptes 10 juni 2022