Se all digital kunskap
PODD

29. Linda Weidenstedt – 12 punkter att reflektera över i arbetet med det hybrida arbetslivet

53 MINUTER

Pris: Kostnadsfritt

Vi lever och navigerar oss fram i en värld där människor, organisationer och samhälle behöver ställa om och utvecklas i en allt snabbare takt. Vi tror på att koppla ihop forskning och praktik för att skapa evidensbaserad utveckling. Därför har Sveriges HR förenings skapat podden ’Fråga forskaren – en podd om ledarskap och organisationsutveckling med forskning i fokus’.

Podden leds av Johan Segergren och Zorica Bodiroza. I varje avsnitt träffar Johan och Zorica en ny forskare i ett spännande samtal.

I detta avsnitt:

Linda Weidenstedt diskuterar igenom den 12-punktslista som organisationer bör reflektera kring när man nu utforskar arbetet bortom pandemin.

Linda är verksam inom Ratio forskningsinstitut. Hon har bland annat forskat inom Empowerment och gig ekonomin. Tillsammans med kollegorna Susanna Allstrin, Jonas Grafström och Lotta Stern har hon sammanfattat den forskning som idag finns kring distansarbete efter Covid19. I dagens avsnitt av Fråga Forskaren vikarierar Lena Bjurner för Johan som fick förhinder. Zorica är med och håller i samtalet som vanligt.

Avsnittet släpptes 11 november 2021.