UTBILDNING

AI+HR=SANT

Om utbildningen

Framtiden heter AI och den står och stampar runt hörnet. Mycket teknik är redan här och den är enklare än du tror att förstå och använda. Det är dags att ta taktpinnen och börja planera och leda utvecklingen internt!

Utbildningen ”AI+HR=sant passar dig som vill arbeta affärsmässigt kring hur AI kommer att påverka alla delar i organisationen, HRavdelningen och framtida roller. Utbildningen fokuserar på att få dig inom HR tryggare gällande AI-utvecklingen så att du kan prata om AI, formulera relevanta frågeställningar samt engagera andra i att tillsammans börja kartlägga, analysera och  driva AI-projekt.

Under utbildningen kommer du att få ta del av verkliga berättelser där ett flertal privata och offentliga organisationer delar med sig av sina utmaningar och resultat av olika AI-projekt.

Du får praktiskt material som rapporter, statistik, tips, verktyg och presentationer som du direkt kan börja anpassa och använda för att diskutera AI på ditt företag/i din organisation.

Innehåll:

• Varför är AI-kunskap viktigt för HR?
  • Vad är vad inom AI?
  • Hur ser utvecklingen ut – nu och framåt närmsta tiden?
  • Vad är data, och vilken data ska vi samla in och använda?
  • Hur kan AI hjälpa oss i olika delar av medarbetarresan?
  • Vilka framtida kompetenser behöver vi säkra upp – både för oss inom HR och för organisationen i stort?
  • Hur kan du prata om AI på ditt företag/i din organisation?
  • Vilka former av AI-projekt kan vi initiera och driva – och hur gör vi det?

Utbildningsledare:

Lena Bjurner är en av utbildningsledarna på AI-utbildningen

Lena Bjurner
Lena Bjurner är Sveriges HR Förenings generalsekreterare och har en tydlig vision och nyfikenhet kring vad framtidens HR är och vilka utmaningar HR står inför. Förutom en gedigen senior HR-erfarenhet har hon erfarenhet från kundutveckling och försäljning. Lena är även utbildad inom AI och affärsstrategier vid MIT i USA.

Camilla Häggroth
Camilla Häggroth studerar nyttan med artificiell intelligens inom HR. Hon har en gedigen HR-erfarenhet från rollen som HR-chef och är sedan 2019 på Fonus som Group HR & Sustainability Director.

Pris: 2 990 SEK*
Medlemspris: 2390 SEK* HR BAS &
2090 SEK* HR PRO
*Pris exkl. moms

Digital utbildning
Utbildningen innefattar tre tillfällen via Zoom (3×90 min).

5 februari 09:00 – 10:30
12 februari 09:00 – 10:30
19 februari 09:00 – 10:30

Denna kurs är nu fulltecknad. Maila till info@sverigeshrforening.se för att bli informerad om när vi öppnar anmälan igen.

och få rabatt på utbildningen!

Med ett medlemskap i Sveriges HR Förening får du alltid ett extra förmånligt pris på våra utbildningar. Som HR BAS-medlem får du 20% rabatt och som HR PRO-medlem får du 30% rabatt på ordinarie pris.

och gå utbildningen utan kostnad!

Med ett HR PRO-medlemskap ingår denna utbildning utan extra kostnad. Som HR BAS-medlem får du 20% rabatt på ordinarie pris.