Se all digital kunskap
PODD

Avsnitt 33: Einar Iveroth - Meningsskapande processer vid organisatorisk förändring

39 MINUTER

Pris: Kostnadsfritt

Vi lever och navigerar oss fram i en värld där människor, organisationer och samhälle behöver ställa om och utvecklas i en allt snabbare takt. Vi tror på att koppla ihop forskning och praktik för att skapa evidensbaserad utveckling. Därför har Sveriges HR förenings skapat podden ’Fråga forskaren – en podd om ledarskap och organisationsutveckling med forskning i fokus’.

Podden leds av Johan Segergren och Zorica Bodiroza. I varje avsnitt träffar Johan och Zorica en ny forskare i ett spännande samtal.

I detta avsnitt:

Einar Iveroth är docent vid Företagsekonomiska institution, Uppsala Universitet och forskare bland annat inom digitalisering, förändringsledning och organisationsförändring. Och det är just digitalisering och förändringsledning som Einar, Johan och Zorica belyser närmare i detta avsnitt. Allt från ledarskap och meningsskapande processer vid organisatorisk förändring och vad det är som ledare faktiskt gör när de leder förändring genom meningsskapande till att förändringsprocesser sker i olika faser som förutsätter olika styrning och ledning.

Avsnittet släpptes 9 februari 2022