Vill du vara med och påverka HR-professionen framåt?

Vi söker ledamöter till Sveriges HR Förenings regionala styrelser:
Syd, Sydöst, Väst och Norr

Inför nästa verksamhetsår söker vi dig som genom engagemang i någon av Sveriges HR Förenings regionala styrelser vill vara med och utveckla föreningen – och därmed HR-professionen – framåt.

Sveriges HR Förening är en ideell förening som styrs genom en central styrelse och fem regionala styrelser. De regionala styrelserna utvecklar och driver det regionala arbetet i samarbete med Sveriges HR Förenings Generalsekreterare och det centrala kansliet – allt för att skapa värde för medlemmarna och bidra till att stärka HR-professionen.
Några av de aktiviteter som drivs på regional nivå är nätverk, frukostseminarier, HR-pubar och andra typer av aktiviteter för både potentiella och befintliga medlemmar.

Dessutom kommer du i rollen som styrelseledamot att bidra till att:

– Stärka Sveriges HR Förenings varumärke som branschförening för HR Sverige
– Utveckla Sveriges HR Förenings medlemserbjudande
– Stärka Sveriges HR Förenings synlighet i det offentliga rummet
– Stärka samarbetet med regionala lärosäten och övriga HR-partners

Vi söker dig som:
– Har erfarenhet, kompetens och relevant utbildning inom HR
– Vill bidra med erfarenhet och kompetens och vara en viktig diskussionspart i HR-relaterade frågor
– Är intresserad av och vill ta ansvar för att både strategiskt och operativt driva HR-relaterade aktiviteter på regional nivå

För att vara aktuell som ledamot i en regional styrelse måste du vara medlem i Sveriges HR och kunna avsätta tid motsvarande cirka 8 styrelsemöten och 2 planeringsdagar per år.

Välkommen med din ansökan!
Använd dig av formuläret till höger.

Ansökan är stängd