Vill du engagera dig i Sveriges HR Förenings regionala styrelse 2019?

Styrelseledamot i Sveriges HR Förenings regionala styrelser

Inför nästa verksamhetsår söker vi dig som genom engagemang i någon av Sveriges HR Förenings regionala styrelser vill vara med och utveckla föreningen – och därmed HR-professionen – framåt.

Sveriges HR Förening styrs genom en central och fem regionala styrelser. De regionala styrelserna utvecklar och driver det regionala arbetet i samarbete med Sveriges HR Förenings Generalsekreterare och det centrala kansliet – allt för att skapa värde för medlemmarna och bidra till att stärka HR-professionen.
Några av de aktiviteter som drivs på regional nivå är nätverk, frukostseminarier, HR-pubar och andra typer av aktiviteter för både potentiella och befintliga medlemmar. Dessutom kommer du i rollen som styrelseledamot att bidra till att:

– Stärka Sveriges HR Förenings varumärke som branschförening för HR Sverige
– Utveckla Sveriges HR Förenings medlemserbjudande
– Stärka HR-föreningens synlighet i det offentliga rummet
– Stärka samarbetet med regionala lärosäten och övriga HR-partners

Vi söker dig som:
– Har erfarenhet, kompetens och relevant utbildning inom HR
– Vill bidra med erfarenhet och kompetens och vara en viktig diskussionspart i HR-relaterade frågor
– Är intresserad av och vill ta ansvar för att både strategiskt och operativt driva HR-relaterade aktiviteter på regional nivå

För att vara aktuell som ledamot i en regional styrelse måste du vara medlem i Sveriges HR och kunna avsätta tid motsvarande cirka 8 styrelsemöten och 2 planeringsdagar per år.

Välkommen med din ansökan! Använd dig av formuläret till höger.

Ansök här:

Ansökan till regionala styrelser 2019

• Om du inte har någon profil på LinkedIn kan du skriva det här så kommer en person från valberedningen att kontakta dig för mer information.
  • Osäker på vilken region du tillhör? Här är ett urval av städer inom varje region: Region Norr: Umeå, Luleå, Gävle och Falun Region Öst: Stockholm och Uppsala Region Sydöst: Jönköping, Linköping, Norrköping och Växjö Region Väst: Göteborg, Kungsbacka och Karlstad Region Syd: Helsingborg, Malmö och Lund