UTBILDNING

HR + Human + Tech

Accelerera din organisations digitala omställning

Om utbildningen

I princip alla organisationer genomgår idag, eller kommer att behöva genomgå, en digital transformation. Vilken roll har HR i digitaliseringen Och vilka kunskaper behöver du som HR ha för att ta den rollen med självförtroende och bidra till en framgångsrik utveckling?

Efter utbildningen ”HR + Human + Tech: accelerera din organisations digitala omställning” kommer du ha ökad kompetens och förmåga i att driva organisationens digitala utveckling och förändring framåt. Målet är att du ska kunna göra det utifrån tre olika perspektiv; organisation, profession och individ.

Innehåll

Utbildningen har ett praktiskt perspektiv HR:s roll i digital utveckling och förändring. Innehållet baseras på forskningspublikationer, rapporter samt beprövad erfarenhet.

Del 1

HR:s roll i verksamhetens digitala utveckling och förändring

• Olika perspektiv på digitalisering – varför digitalisering och hur skapar du en överblick över behoven
  • Hur kan HR bidra med kompetens i organisationens digitala utveckling och förändring?
  • Vilka olika roller kan HR ta/få i digitaliseringen – och vilka strategier finns det för att nå dit?

Del 2

HR:s egen digitala transformation av processer och arbetssätt

• Vad innebär en digital transformation av HR?
  • Vilka delområden inom HR kan ge mest nytta till att transformeras digitalt?
  • Vilka utmaningar och möjligheter finns för att lyckas med en digital transformation inom HR?

Del 3

HR-individens egna förutsättningar och roll för att mobilisera förändringskraft

• Förändring som tillstånd – första och andra ordningens förändring
  • Att lära känna sina egna förändringsmöjligheter och förändringshinder
  • Feed forward – Förändrings-PT i vardagen

Målgrupp

Den här utbildningen är för dig som jobbar med och brinner för HR/People-frågor. Du har en grundläggande kunskap och erfarenhet av att arbeta med förändringsarbete och digitalisering.

Utbildningen är helt digitalt och genomförs via Zoom.

Utbildningen består av tre digitala träffar med ca två-tre veckors mellanrum. Varje tillfälle är ca 1,5-2 timmar.

Inför starten av utbildningen och mellan respektive delmoment kommer du att få självstuderingsmaterial skickat till dig. Materialet består av bland annat film, podcasts, rapporter och annat utbildningsmaterial samt frågor eller uppgifter att förbereda inför kommande delmoment. Inför det första delmomentet beräknas självstudierna ta ca 2-3 timmar och inför det andra och tredje delmomentet ca 0,5-1 timme. Efter varje delmoment förväntas du också att skriva en kort reflektion.

Efter avslutad utbildning tilldelas du ett diplom.

Utbildningsledare

UNIVERSITETSLEKTOR & FORSKARE

Per Thilander

Per Thilander är universitetslektor vid sektionen för Management och Organisation, Företagsekonomiska institutionen, Göteborgs universitet och forskare inom bland annat HR-organisering, samspelet mellan HR och linjechefer, digitalisering och HRM, ledarskap samt organiserionsförändring. Per är också anställd som HR-lektor och senior rådgivare inom Västra Götalandsregionen där har arbetar med olika HR-utvecklingsprojekt.

Anmälan

Gör en intresseanmälan så kontaktar vi dig inför släpp av nya datum. Din intresseanmälan är inte bindande.

Pris: X SEK*
Medlemspris: X SEK* HR BAS &
X SEK* HR PRO
*Pris exkl. moms

Anmälan

HR + Human + Tech: accelerera din organisations digitala omställning

Medlemspris: 2990 SEK*
Ordinarie pris:
6490 SEK*
*Pris exkl. moms. Läs köpvillkor.

Datum
Samtliga kurstillfällen är schemalagda under förmiddagar (ca 1,5-2 timmar per tillfälle).

Del 1: 21 september
Del 2: 5 oktober
Del 3: 19 oktober

och få rabatt på utbildningen!

Funderar du på att anmäla dig till den här utbildningen? Med ett medlemskap i Sveriges HR Förening får du alltid ett extra förmånligt pris på våra utbildningar. Bli medlem idag för att ta del av rabatten.