Se alla seminarier
LIVE WEBINAR

Vägra väggen - facit till hållbara medarbetare

22 FEB I 11:00 - 12:00

Pris: Endast för medlemmar

Plats: Zoom

Om webinariet

Varje år delar Sveriges HR Förening ut ett pris till årets HR-bok och nu bjuder vi in till en webinar-serie med de tre författarna som nominerades 2021. Under dessa tre webinar får du möta författarna som berättar om sin bok och öppnar upp för diskussion och frågor från deltagarna.

I just här boksamtalet möter du Maria Ergül. Hon är författaren till boken ”Vägra väggen – facit till hållbara medarbetare” som nyligen fick ta emot priset Årets HR-bok 2021. Så här sammanfattade bokjuryn Marias bok:

I dag är den vanligaste orsaken till sjukskrivning i Sverige utmattningssyndrom, och trots detta är det ännu många organisationer som famlar i mörkret för hur detta utbredda problem ska hanteras. Maria Ergül skriver en engagerande och inspirerande handbok för hållbara medarbetare där fokus ligger på prehab, men som även tar upp rehabilitering och hållbar återgång i arbete. Boken tar upp potentiella orsaker till problemen och vägar till en bättre hälsa i organisationen. Den bygger på aktuell forskning, arbetsmiljölagstiftning och beteendevetenskap, men även Maria Ergüls egna erfarenheter inom HR. Det är en lättläst, viktig och tankeväckande bok som fyller läsarens ryggsäck med såväl idéer till förbättring, som insikter om lagar och regler att förhålla sig till som arbetsgivare. Boken vänder sig till såväl HR som chefer, men även direkt till medarbetare.

Webinariet spelas in och delas med anmälda.

Anmälan är stängd

Anmälan innebär godkännande av att Degreed tar del av ditt namn och mejladress.

Föreläsare:

maria-ergul

Maria Ergül

Maria Ergül är en prisbelönt HR-chef som grundat och driver Vägra väggen, en av Sveriges största digitala plattformar som arbetar förebyggande mot stress. Hon är författare till boken ”Vägra väggen – facit till hållbara medarbetare”.