Se alla seminarier
LIVE WEBINAR

Transformativ förändring och agilt ledarskap – förstå och tillämpa i praktiken

8 FEB I 11:00 - 12:00

Pris: Endast för medlemmar

Plats: Zoom

Om webinariet

Varje år delar Sveriges HR Förening ut ett pris till årets HR-bok och nu bjuder vi in till en webinar-serie med de tre författarna som nominerades 2021. Under dessa tre webinar får du möta författarna som berättar om sin bok och öppnar upp för diskussion och frågor från deltagarna.

I det här boksamtalet möter du Eva Norrman Brandt. Så här sammanfattade Bokjuryn Evas bok ”Transformativ förändring och agilt ledarskap – förstå och tillämpa i praktiken”:

Vi befinner oss i en tid av stora förändringar. Författaren av boken beskriver att vi lever i ett paradigmskifte för ledarskap och är på väg mot ett involverande, visionärt och samskapande sådant. Transformativa förändringar utmanar inte bara ledarrollen utan samtliga roller, maktförhållanden och samarbeten i en organisation. I boken får du ta del av begreppet transformativ förändring och vad det innebär i praktiken. Du får handfasta råd samt exempel på fyra verksamheter där transformativ förändring har genomförts eller pågår. Boken tar upp teorier om vuxenutveckling och hur ledare kan utveckla hur de handskas med förändringar. Det är en informativ, intressant och nytänkande bok som skapar reflektion samtidigt som den ger konkreta tips och råd till alla som är intresserade av hur organisationer och ledarskap behöver hanteras i den komplexa värld vi lever i.

Webinariet spelas in och delas med anmälda deltagare.

Anmälan är stängd

Anmälan innebär godkännande av att Degreed tar del av ditt namn och mejladress.

Föreläsare:

eva-norrman-brandt.8x11.9268-2

Eva Norrman Brandt

Eva är socionom, legitimerad psykoterapeut och fil.lic inom förändring och ledarskap, och affilierad vid IPF. Eva är verksam som organisations- och ledarskapskonsult och har under många år arbetat med såväl offentlig som privat sektor med utveckling för ledare på samtliga nivåer i organisationen. Eva fick 2012 utmärkelsen för ”Årets HR bok” med sin andra ledarskapsbok Ny som chef. Eva föreläser särskilt om Agilt förändringsledarskap, ett område där hon nu verkar i ett forskningsprojekt som IPF driver tillsammans med Trafikverket.