Se alla seminarier
LIVE WEBINAR

Refocusing your organisation on developing the skills and mobility of your people

10/12 I 11:00-12:00

Pris: Tillgängligt för Sveriges HR Förenings medlemmar & vänner
Språk: Engelska

Om webinariet

Just nu pratar vi mycket om behovet av att kompetensförstärka personal för att dem ska hitta rätt jobb efter sin kompetens. Det här är en prioritet för 40 % av CHROs inom en snar framtid. Men lite har diskuterats om hur man praktiskt kan uppnå detta – och många organisationer misslyckas. Anställda använder i genomsnitt endast 37 % av de nya färdigheterna som de lär sig. Endast 25 % av utbildningsprogrammen förbättrar mätbart affärsresultaten, och människor glömmer 40 % av det de lärde sig efter bara 20 minuter. Det måste finnas ett nytt tillvägagångssätt som adderar konkret värde.

Under det här webinaret kommer Heidi Nordby Johansen från HR International Network, Miranda Kofoed, L & D Advisor på Hall & Wilcox och Chris Milligan, VP of Career Mobility på Degreed att prata om:

– Hur HR-ledare praktiskt taget utbildar sina medarbetare på ett fokuserat sätt
– Kompetensens roll för att mobilisera din personal till nya arbetsmöjligheter
– Hur man kontinuerligt kvalificerar och omorganiserar för att göra arbetskraften mer lyhörd och smidig.

Webinariet är 60 min och kostnadsfritt för Sveriges HR Förenings medlemmar. Webinariet innefattar en frågestund i slutet av webinariet där du som deltagare har möjlighet att skicka in frågor till våra talare. Webinariet kommer att vara på engelska.

Anmäl dig

Anmälan innebär godkännande av att Degreed tar del av ditt namn och mejladress.

Föreläsare:

Miranda Kofoed
L&D Advisor, Hall & Wilcox

Miranda Kofoed är en lärande- och organisationsutvecklare med mer än tio års erfarenhet av instruktionsdesign, programanpassning, inlärnings- och prestationshanteringssystem samt inlärningsramar och processutveckling i Australien. Miranda jobbar som L & D-rådgivare på Hall och Wilcox, en australiensisk advokatbyrå, där hon arbetar på distans från Sverige.

Hon brinner för digitalt lärande, skapar innovativa och engagerande inlärningslösningar och kontinuerlig förbättring. Miranda ledde nyligen implementeringen av ett nytt Learning Management System på Hall & Wilcox och blev en av topp 10 finalister i kategorin ”lärande teknik” vid Australian Institute of Training and Development Awards under 2019.

heidi

Heidi Nordby Johansen
HR International Network

Heidi Nordby Johansen är en affärsinriktad och engagerad HR-chef med 10 års HR-erfarenhet, 9 års erfarenhet som chef, 17 år inom luftfart och 22 år i internationella organisationer. Hon översätter affärsvisionen till HR-initiativ som förbättrar resultat, lönsamhet, tillväxt och medarbetarengagemang och tar HR till den strategiska nivå som behövs i framtiden.

Chris Milligan
VP Career Mobility

Chris Milligan, VP Career Mobility på Degreed, tillbringade den tidiga delen av sin karriär som ledningskonsult innan han grundade SaaS HR Tech-företaget Adepto, som Chris under 2019 sålde till Degreed för att skapa världens första kompetensplattform för organisationer att effektivt koppla in lärande till kompetensdata och arbetsmöjligheter.

Chris är en etablerad ledare, influencer och prisvinnare för HR och lärande – nyligen inbjuden att tala vid ett antal evenemang, inklusive Learning Tech Talks, iVentiv Talent Management 2020, ESPO Public Sector Procurement 2020, och presenteras bl.a. i People Management, HCA Magazine, ERE, TLNT och SIA.

På Degreed leder Chris den nya produktmarknadsstrategin för karriärmobilitet och arbetar för att säkerställa att Degreed är positionerade för att hjälpa företag att omarbeta sina arbetskrafter och samarbeta med chefer för att stödja deras visioner medan han även arbetar med andra delar av verksamheten för att driva framgång antagande av lösningar.