Se alla seminarier
LIVE WEBINAR

Mer jämställda löner – handbok för chefer

15 FEB I 11:00 - 12:00

Pris: Endast för medlemmar

Plats: Zoom

Om webinariet

Möt författarna Daniel Edenholm och Ulf Gustavsson, som nominerades till Årets Bokpris 2021.

Varje år delar Sveriges HR Förening ut ett pris till årets HR-bok och nu bjuder vi in till en webinar-serie med de tre författarna som nominerades 2021. Under dessa tre webinar får du möta författarna som berättar om sin bok och öppnar upp för diskussion och frågor från deltagarna.

Så här sammanfattade Bokjuryn Daniel och Ulfs bok ”Mer jämställda löner – handbok för chefer”:

Edenholm och Gustavsson skriver en lättläst och engagerande bok, om ett komplext och högaktuellt ämne – hur man säkerställer att lönesättningen i organisationen vilar på jämställda grunder. De guidar läsaren både genom historiska perspektiv och framtidsvisioner, men ger även konkreta förslag på hur organisationer kan arbeta för mer jämställda löner. Boken utmanar läsarens egna tankeställningar genom att löpande ställa viktiga frågor att reflektera över i sin egen verksamhet. Författarna skriver med utgångspunkt i forskning, egna erfarenheter och praktiska exempel, och vänder sig till såväl HR som chefer generellt.

Webinariet spelas in och delas med anmälda deltagare.

Anmälan är stängd

Anmälan innebär godkännande av att Degreed tar del av ditt namn och mejladress.

Föreläsare:

daniel-och-ulf

Daniel Edenholm

Daniel Edenholm grundade HR-techbolaget Sysarb år 2005 och har dess varit med och influerat den svenska lönesättningsmodellen. Idag hjälper Daniel och Sysarb över 400 organisationer i mer än 50 länder med deras jämställdhetsarbete. Visionen är att med hjälp av data och digitala analysverktyg skipa rättvisa på den globala arbetsmarknaden och att utrota all lönerelaterad diskriminering på grund av kön, etnicitet eller sexuell läggning. Daniel brinner för att utbilda samt inspirera ledare och chefer både inom offentlig och privat sektor.

Ulf Gustafsson

Ulf Gustafsson är en av Sveriges vassaste och mest seniora experter inom lönesättning. Han har under flera årtionden arbetat för att organisationer runt om i hela Sverige ska bli mer jämställda och utbildar chefer både i offentlig samt privat sektor. Under de senaste 5 åren har Ulf arbetet för HR-techbolaget Sysarbs räkning där han dagligen arbetar för att organisationer ska arbeta mer hållbart och transparent med sin lönesättning.