Se alla seminarier
LIVE WEBINAR

Medarbetares inflytande och delaktighet - i praktiken

19 AUG I 11:00 - 12:00

Pris: Kostnadsfritt

Om webinariet

När medbestämmandelagen antogs 1976 såg arbetslivet och arbetsplatserna annorlunda ut. Då stod demokratifrågan högt på dagordningen och lokala fackklubbar var norm. I dag är medarbetarna rörligare och fackklubbarna mer sällsynta. Så, hur fungerar medbestämmandet i praktiken 45 år senare?

I en ny enkätstudie har Lotta Stern, professor i sociologi, undersökt hur HR-medarbetare upplever efterfrågan på inflytande och delaktighet bland medarbetare i sina organisationer. Värderas delaktighet idag och vilken roll har MBL och lokala fackklubbar? Studien har genomförts i samarbete med Sveriges HR Förening där dess medlemmar bidragit med svaren.

Torsdagen den 19 augusti presenterar Stern sina resultat under ett öppet webinar. Välkomna!

Anmälan innebär godkännande av att Ratio tar del av ditt namn och mejladress för eventuella framtida utskick.

Anmälan är stängd

Anmälan innebär godkännande av att Degreed tar del av ditt namn och mejladress.

Föreläsare:

skarmavbild-2021-06-09-kl.-13.04.19

Charlotta Stern

Charlotta Stern är professor i sociologi och forskningsledare och vvd på Ratio. Stern är också en av samordnarna för PAO-programmet på Stockholms universitet som utbildar framtidens personalvetare.