Se alla seminarier
LIVE WEBINAR PÅ ZOOM

5 nycklar för hur HR, kommunikation och marknad gemensamt stärker varumärket och affären

20 nov kl 08:00 - 09:30

Pris: 595 SEK
Medlemspris:
HR BAS 495 SEK & HR PRO 395 SEK

Om webinariet

Ett live-webinar med fullspäckad kunskap om hur du lyckas med samarbetet.

Skulle du vilja dra nytta av de positiva effekterna som samarbetet mellan HR, kommunikation och marknad kan generera?

Det finns både studier och många goda exempel på att ett lyckat samarbete mellan HR, kommunikation och marknad skapar högpresterande organisationer, bättre upplevelser för både medarbetare och kund, påverkar kunders upplevelse och vilja att rekommendera företagets tjänster, och är även en nyckelfaktor för att överleva och till och med gå stärkta ur en kris.

Faktumet att vi ska samarbeta är väl omtalat och har ett nästan odelat fokus medan frågan hur vi gör det sällan får några praktiskt användbara svar.

Under detta interaktiva live-webinar ger vi er 5 nycklar till hur ni samarbetar och drar nytta av varandras kompetens för att skapa positiva effekter, resultat och ett stärkt varumärke.

Häng på när HR-, marknad- och kommunikationsprofiler diskuterar ansvar och kompetenser, ta del av insikter för hur SAS så snabbt kunde ställa om sin personal till att stötta vården under Corona-pandemin och hur Scandic tänkte när man skapade en gemensam kund- och medarbetarresa. Du själv interagerar genom omröstning, likes och chatt.

Efter eventet kommer du att ha en större förståelse för:

• dina kollegors kompetenser inom respektive område, och hur ni kan dra nytta av varandra för att bli mer framgångsrika i ert arbete.
  • varför ni bör samarbeta, inom vilka frågor och effekterna som ett lyckat samarbete kan ge.
  • hur ni kommer runt hindren för samarbete.

Passar för dig inom HR, marknad och kommunikation. Kom själv, eller ta med dig kollegorna från de andra avdelningarna och lär tillsammans.

Föreläsare:

Siri Wikander
Konsult och föreläsare, Beyond Learning

Siri Wikander är en erkänt framgångsrik ledare och expert inom digitalt samarbete och lärande. Hon har en bakgrund inom HR och Kommunikation på bl.a Scandic Hotels, Axfood och Hemfrid samt är medlem i Pedagogical Advisory Board på Berghs School of Communication. På Scandic har hon bland annat lett arbetet med att implementera ett helt nytt arbete med lärande bland de 18 000 medarbetarna, genom digitala verktyg och nya arbetssätt.

Christine Bard
Marknad- och kommunikationskonsult, Bard Branding

Christine är en riktig hybrid. Hon har hjälpt stora bolag med marknad- och kommunikationsfrågor i 15 år och har erfarenhet från arbete med allt från PR, event, varumärke och kommunikation, till IT och employer branding. Idag arbetar hon som marknad- och kommunikationskonsult i eget bolag, inom vilket hon bland annat har hjälpt DHL att ta fram ett nytt kommunikationsuttryck. Hon har även lett samarbetet mellan avdelningsgränser hos Scandic Hotels, för att ta fram och implementera ett framgångsrikt employer branding-arbete.