UTBILDNING

Så samarbetar HR med kommunikation och marknad

Om utbildningen

En interaktiv utbildning som ger dig konkreta nycklar till hur samarbete över avdelningsgränser fungerar i praktiken.

Vi vet att starka samarbeten över avdelningsgränser påverkar kunders upplevelse och vilja att rekommendera ett företags tjänster. Att bryta silos och etablera ett samarbete mellan HR, marknad och kommunikation är därmed ett affärsmässigt fundament och dessutom en av de mest omtalade frågorna i affärsvärlden. Men diskussion om att vi ska samarbeta har ett nästan odelat fokus medan frågan hur vi gör det sällan får några praktiskt användbara svar. Tillsammans hittar vi svaret på den frågan så att ni i er verksamhet kan samarbeta framgångsrikt för att bland annat boosta lärande, bli bättre på intern- och externkommunikation och skapa engagemang och motivation bland medarbetarna!

Efter utbildningen kommer du att en större förståelse för:

• dina kollegors kompetenser och hur du kan använda dem för att bli mer framgångsrik i ditt arbete.
  • varför ni bör samarbeta, inom vilka frågor och effekterna som ett lyckat samarbete kan ge.
  • vad som hindrar samarbete och hur du kommer runt dessa hinder.

Vi utgår hela tiden från deltagarnas utmaningar. Därför kommer du som deltagare få påverka innehåll och utformningen inför, under, mellan och efter utbildningens gång. På så sätt blir utbildningen hela tiden så relevant som möjligt för just dig.

Utbildningen passar lika bra för dig inom HR, liksom för dina kollegor inom marknad och kommunikation.

Innehåll:

Denna interaktiva utbildning är uppdelad i två delar:
I del ett synliggör vi fallgropar, utmaningar, misslyckanden, lärdomar och lyckade samarbeten. Följ med när HR-, marknad- och kommunikationsprofiler diskuterar ansvar och kompetenser i heta stolen, när vi kastar oss in i IT-världen för att hitta nycklarna till agilt arbetssätt och följ med bakom kulisserna till några av de mest lyckade One brand-projekten. Du själv interagerar genom omröstningar, chatt och reflektionsövningar.

Del två innehåller digitala workshops. Baserat på reflektioner från del ett, nya inspirationsfilmer och intervjuer hittar vi mönster för vad som utgör framgångsrika samarbeten över avdelningsgränserna. Vi arbetar ut strategier för hur vi kan applicera dessa mönster på riktiga situationer och övar tillsammans på det vi anser att vi behöver bli bättre på för att möjliggöra lyckade samarbeten i våra verksamheter.

Våra utbildningsledare:

Siri Wikander
Konsult och föreläsare, Beyond Learning.

Siri Wikander är en erkänt framgångsrik ledare och expert inom digitalt samarbete och lärande. Hon har en bakgrund inom HR och Kommunikation på bl.a Scandic Hotels, Axfood och Hemfrid samt är medlem i Pedagogical Advisory Board på Berghs School of Communication. På Scandic har hon bland annat lett arbetet med att implementera ett helt nytt arbete med lärande bland de 18 000 medarbetarna, genom digitala verktyg och nya arbetssätt.

Christine Bard
Marknad- och kommunikationskonsult, Bard Branding.

Christine är en riktig hybrid. Hon har hjälpt stora bolag med marknad- och kommunikationsfrågor i 15 år och har erfarenhet från arbete med allt från PR, event, varumärke och kommunikation, till IT och employer branding. Idag arbetar hon som marknad- och kommunikationskonsult i eget bolag, inom vilket hon bland annat har hjälpt DHL att ta fram ett nytt kommunikationsuttryck. Hon har även lett samarbetet mellan avdelningsgränser hos Scandic Hotels, för att ta fram och implementera ett framgångsrikt employer branding-arbete.

Ort: Digital utbildning

Datum: Utbildningen inkluderar två tillfällen.

Del 1 fredag 4 september kl 09.00-10.30 och del 2 torsdag 10 september kl 09.00-11.30

Pris: 3 990 kr*

Medlemspris: 2 790 kr* för HR PRO