Teleperformance söker nu en HR Manager som vill starta upp den lokala HR-funktionen i Chania med ansvar för att utveckla och förstärka företagets kultur, ledarskap och medarbetarskap. Du ansvarar för det lokala HR-teamet som förutom HR Manager består av Employee Relations Manager och en Recruiter.

Du har stöd av och ingår i den Nordiska HR-organisationen, lokala ledningsgruppen samt samarbetar nära Site Manager, Contact Center Manager, Account Customer Manager och Product- Trainers. Som resurs finns även Nordic talent acquisition and nearshore recruiting team samt HR & Workforce Management i Aten.

Ansvar

• Ansvar för att utveckla och förstärka kultur, ledarskap och medarbetarskap.
  • Ansvar för HR i Chania, processer, utbildning.
  • Ansvar för HR-stöd till ledare och stöd till medarbetare i utlandsvistelse.
  • Resultat- och personalansvar samt rapportering för avdelningen.

Arbetsuppgifter

• Coachning och ledarstöd.
  • Driva och genomföra TPs HR-processer, initialt med fokus på att implementera, och utveckla.
  • Genomföra befintliga TPs ledarutbildning som JUMP, etc samt utveckla för nearshore concept.
  • Onboarding och rekrytering.
  • HR-avdelningen driver även lokala aktiviteter, förmåner, rabatter, etc.

Vi tror att du arbetar som HR-chef idag eller har arbetat brett med HR i minst 3 år, gillar att arbeta med unga medarbetare i ett internationellt företag i tillväxt och vill bo och utgå från Kreta.

Ansökan:
I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Urvalet Executive. Vi önskar din ansökan så snart som möjligt. Intervjuer sker löpande.
Mer information om rekryteringsprocessen hittar du på Urvalets hemsida www.urvalet.se där du också skickar in din ansökan. Obs! Vi tar inte emot ansökningar på mail. Vid eventuella frågor välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Linda Wiltbourn, linda.wiltbourn@urvalet.se, Tel 08-718 00 58.

Ansök här >>

Om Teleperformance

Chania är TP Nordics nearshore site med nordisktalande språkkompetenser och medarbetare som huvudsakligen är unga entusiastiska skandinaver som vill arbeta utomlands i ”The Nordic Experience”. Medarbetare erbjuds boende och anställning på TP Aten om 1 år med möjlighet till förlängning. Vår site i Chania har ett skandinaviskt arbetssätt med skandinavisk ledning och värdegrund. Att bo och arbeta tillsammans skapar en särskild atmosfär, många berättar om att det är lätt att få nya vänner och att gruppen utgör en trygghet.